آوین ویژه»

اوحدی: ۱۷ هزار زن در دفاع مقدس شهید یا اسیر و جانباز شده‌اند تفسیر آیه ۳۴ سوره فصلت؛ کلیدِ دل‌های سخت افزایش فشار بر خانوارهای انگلیسی در پی کاهش رشد اقتصادی مدارس ابتدایی خلخال یکشنبه غیرحضوری شد آمار خبرنگاران شهید در غزه به ۲۵۲ نفر رسید برپایی بازارهای محصولات تولیدی صنایع دستی و باغی در دالاهو پنج محور مهم برای جهش حجم مبادلات تجاری ایران و روسیه «بچه مردم» از ۳۰ مهر به سینماها می‌آید وفاق ملی رمز عبور از چالش‌ها است؛ مردم پشتوانه جمهوری اسلامی نوده فراهانی: همت قول داد تا یک سال آینده ارز را ثابت نگه دارد گریم متفاوت امین حیایی و هادی کاظمی در جشنواره فجر+ عکس تیک‌تاک در دستان میلیاردرهای حامی ترامپ /اوراکل و سیلورلیک مالکان جدید اپلیکیشن چینی انسداد جاده چالوس تا ۱۰ آذر | ترافیک سنگین در هراز قیمت بیت کوین امروز دوشنبه ۳ شهریور ماه ۱۴۰۴ مبلغ پیشنهادی مجلس برای دستمزد ۱۴۰۴ کارگران مشخص شد شهادت ۴ فلسطینی در حملات هوایی رژیم صهونیستی فرهنگ‌سازی مالیات، شرط تحقق عدالت اقتصادی در جامعه است زمین‌لرزه‌ای شدید یونان را لرزاند

11

قائم‌پناه: دولت باید کوچک، چابک و سیاست‌گذار باشد

  • کد خبر : 181390
  • 30 اکتبر 2025 - 3:55
قائم‌پناه: دولت باید کوچک، چابک و سیاست‌گذار باشد

اهواز – معاون اجرایی رئیس‌جمهور با تأکید بر ضرورت اصلاح ساختار اجرایی کشور، گفت: دولت با واگذاری امور به بخش خصوصی به سمت بهره‌وری، چابکی و دیجیتالی شدن حرکت کند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدجعفر قائم‌پناه شامگاه چهارشنبه در نشست با فعالان اقتصادی استان خوزستان با اشاره به چالش‌های ساختاری در نظام اجرایی کشور، اظهار داشت: دولت در بخش‌های مختلف با ناترازی‌های جدی مواجه است؛ از صندوق‌های بازنشستگی گرفته تا نظام بانکی و تأمین اجتماعی، که هرکدام با مشکلات انباشته‌شده‌ای روبه‌رو هستند.

وی با اشاره به رشد بی‌رویه ساختار اداری کشور، افزود: دولت امروز بسیار بزرگ شده و بهره‌وری آن پایین است. ادارات متعدد، دانشگاه‌های موازی و نهادهای غیرضروری باید ادغام یا حذف شوند تا بتوانیم به سمت یک دولت کوچک، چابک و دیجیتالی حرکت کنیم.

قائم‌پناه تأکید کرد: دولت باید از اجرا فاصله بگیرد و صرفاً نقش سیاست‌گذار را ایفا کند. تولید و تجارت باید به مردم واگذار شود. دولت تنها سه وظیفه اصلی دارد: تأمین امنیت، سلامت و آموزش.

وی با اشاره به ضرورت حمایت از سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی، گفت: بخش خصوصی باید محور توسعه باشد. فعالان اقتصادی، کارآفرینان و تولیدکنندگان، همانند رزمندگان دوران دفاع مقدس، در خط مقدم مبارزه با فقر، بیکاری و گرانی قرار دارند و باید مورد احترام و حمایت قرار گیرند.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور با اشاره به ظرفیت‌های خوزستان، اظهار داشت: استان خوزستان با برخورداری از منابع عظیم آب، نفت، زمین حاصلخیز، بنادر، فرودگاه، راه‌آهن و مرزهای بین‌المللی، نباید در حوزه اقتصادی ضعیف باشد. این استان باید به یکی از قطب‌های تولید و صادرات کشور تبدیل شود.

وی با انتقاد از نگاه غیرمنصفانه به فعالان اقتصادی، گفت: نباید به‌خاطر تخلف چند نفر، چهره پاک و پرتلاش جامعه اقتصادی کشور را زیر سوال برد. همان‌طور که به جامعه پزشکی اعتماد داریم، باید به تجار، کشاورزان و اصناف نیز اعتماد کنیم.

قائم‌پناه در ادامه با اشاره به بحران منابع آبی، افزود: در صد سال گذشته، ۹۲ میلیارد مترمکعب آب قابل استحصال داشتیم که امروز به ۶۲ میلیارد رسیده است. اصلاح الگوی مصرف و مدیریت منابع آب، به‌ویژه در استان‌هایی مانند خوزستان، ضروری است.

وی در پایان با اشاره به سفر هیئت دولت به استان، پیشنهاد کرد: پیش از سفر رسمی، جلسات تخصصی با حضور مدیران ملی در حوزه‌های بانک، مالیات، تأمین اجتماعی، گمرک و کشاورزی برگزار شود تا تصمیم‌سازی دقیق برای توسعه استان صورت گیرد.

لینک کوتاه : https://avindaily.com/?p=181390

جویای نظرات شما هستیم

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین درج کامنت در آوین‌دیلی
  • کامنت‌های ارسالی شما، ابتدا توسط سردبیر آوینی ما بررسی خواهد شد.
  • اگر کامنت شما، حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.