آوین ویژه»

گاردین: ایران و اروپا برای خروج از بن بست هسته‌ای تلاش می‌کنند وضعیت آب و هوای تهران امروز یکشنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۴ / تهران یخ می‌زند عملکرد دامپزشکی استان تهران از ابتدای سال جاری تشریح شد پیش بینی هواشناسی هرمزگان در روز چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۴ قدرت آمریکا پوشالی است تولید ۲ برابری بچه میگو در استان بوشهر سینمای تجربی سینمای مفهوم است؛ قصه گلی که با جنگ ارتباط می‌گیرد! بازگشت مدیرعامل سابق پدیده شاندیز به زندان نمایش «در آغوش درخت» و «استاد» در پایتخت بلغارستان فیلترینگ در شرایط آرام جامعه علتی دارد؟/ وقتی با بحران روبرو می شویم، فیلتر کنید تاکید فرماندار اسلامشهر بر کنترل بازار و تامین کالاهای مورد نیاز مردم قوانین جدید نقل‌و‌انتقالات فوتبال اعلام شد طرح‌های راه‌آهن برقی و قطار سریع‌السیر مشهد- تهران همچنان بر زمین مانده است حضور زنان نقش بسزایی در امور مالی و برنامه‌ریزی‌ها دارد کاشت ۲ هزار نهال جنگلی در استان بوشهر آغاز شد تمامی محورهای استان فارس باز است جزئیات پخش آن‌لاین در «سینماحقیقت» ۱۹؛ آثار امسال محافظه‌کارانه بودند! به راه افتادن موج جدید بازداشت‌ها در ترکیه

7

قالیباف: منفعت اقتصادی صرفه‌جویی انرژی باید مستقیم به مردم برسد

  • کد خبر : 164062
  • 28 سپتامبر 2025 - 21:56
قالیباف: منفعت اقتصادی صرفه‌جویی انرژی باید مستقیم به مردم برسد

سمنان- رئیس مجلس در نشست بررسی طرح رفع ناترازی انرژی استان سمنان اعلام کرد که مدیریت انرژی نباید دولتی باشد و خانوارها باید بابت کاهش مصرف انرژی، منافع اقتصادی شفاف و ملموس دریافت کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدباقر قالیباف بعد از ظهر یکشنبه در نشست بررسی طرح کارشناسی رفع ناترازی انرژی استان سمنان که توسط دانشگاه سمنان و با مشارکت دولت و با تمرکز بر اطلاعات جمعیتی، جغرافیایی، اقتصادی و شهری و روستایی استان تهیه شده بود، اعلام کرد: مدیریت مصرف و طرح رفع ناترازی انرژی نباید دولتی باشد.

وی با تاکید بر ضرورت مردمی‌سازی مدیریت انرژی در کشور گفت: می‌بایست به گونه‌ای عمل کرد که منفعت اقتصادی در قبال کاهش مصرف انرژی برای خانواده‌ها ایجاد شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: صف پرمصرف‌ها و کم‌مصرف‌ها باید در حوزه انرژی جدا شود و نباید شیوه مدیریت مصرف خانگی، خدماتی و صنعتی یکسان باشد.

قالیباف شبیه‌سازی طرح رفع ناترازی انرژی در استان سمنان را طرحی خوب خواند، اما تاکید کرد که این طرح نباید دولتی شود.

وی افزود: با توجه به تجارب قبلی نباید اجازه داد این طرح دولتی شود، بلکه باید به سمت مردمی شدن حرکت کند. هیچ اصلاح اقتصادی در کشور انجام نخواهد شد، مگر در حوزه و بخش انرژی که مردم مستقیماً از منافع آن بهره‌مند شوند.

رئیس مجلس خاطرنشان کرد: یک مدیریت صحیح، در عین مصرف همین میزان انرژی فعلی، می‌تواند تولید ناخالص داخلی کشور را تا دو برابر افزایش دهد و این نشان از ظرفیت‌های بالای کشورمان است.

قالیباف در پایان گفت: در حوزه انرژی صنایع باید منطق اقتصادی حاکم شود. منظور از طرح مردمی این است که خانوارها در هر نقطه و محل زندگی خود بابت صرفه‌جویی و کاهش مصرف انرژی، مابه‌ازای اقتصادی شفاف داشته باشند و این منفعت باعث رشد قدرت اقتصادی آن‌ها شود.

لینک کوتاه : https://avindaily.com/?p=164062

جویای نظرات شما هستیم

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین درج کامنت در آوین‌دیلی
  • کامنت‌های ارسالی شما، ابتدا توسط سردبیر آوینی ما بررسی خواهد شد.
  • اگر کامنت شما، حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.