آوین ویژه»

تیتر روند کاهشی پیش گرفت تاریخ پروازهای سمنان به نجف اشرف مشخص شد روسیه: پایگاه‌های نظامی اوکراین هدف قرار گرفت آمریکا صعود به جام جهانی را به ایران تبریک گفت هشدار قاطع جانشین فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا به آمریکایی‌ها تپال شاهرود یکی از ارزشمندترین اکوسیستم‌های کشور؛ به دنبال ارتقا هستیم نحوه برگزاری امتحانات دکتری آزاد با استفاده از هوش مصنوعی ابلاغ شد هفته پرتحول برای زنان؛ از تصویب کلیات طرح مهریه تا رکوردشکنی در هنر صفحه اول روزنامه های اصفهان دوشنبه ۲۱ آبان ماه تبعیت از ولایت فقیه نقطه عطف در تحقق وفاق ملی است تصادف زنجیره‌ای در بابل ۷ مصدوم برجای گذاشت دستور معاون اول رئیس جمهور برای اصلاح نرخ پروازهای اربعین ارزآوری حدود ۷۰۰ میلیون دلاری در حوزه صادرات گیلان خسارت سه میلیارد دلاری بهای مقاومت در مقابل زیست‌فناوری کشاورزی سفر صالحی‌امیری به خراسان رضوی؛ از توسعه گردشگری تا بزرگداشت عطار نتانیاهو: حماس جسد «شری» را برنگردانده و تاوان سنگینی خواهد پرداخت! جبلی: وظیفه ذاتی صدا و سیما ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی است تاکید روبیو بر حمایت از تل‌آویو در سفر به سرزمین‌های اشغالی

7

این نماینده مجلس بهترین پاسخ به فعالسازی مکانیسم ماشه را ابراز کرد!

  • کد خبر : 150200
  • 02 سپتامبر 2025 - 12:58
این نماینده مجلس بهترین پاسخ به فعالسازی مکانیسم ماشه را ابراز کرد!

یعقوب رضازاده عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: بهترین پاسخ به فعال شدن مکانیسم ماشه و سه کشور اروپایی، خروج از NPT، قطع ارتباط کامل با آژانس و حرکت به سمت فعالیت‌های غنی‌سازی تا مرز ۹۰ درصد است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از همشهری‌آنلاین، یعقوب رضازاده عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با اشاره به اقدام تروئیکای اروپایی در فعال‌سازی مکانیسم ماشه، گفت: بحث فعال‌سازی مکانیسم ماشه از حدود دو ماه قبل مطرح بود به طوری که این موضوع در مذاکرات استانبول بین معاون وزیر خارجه با نمایندگانی از ایتالیا، آلمان، انگلیس و فرانسه طرح شد.

وی با تشریح شروط تروئیکای اروپایی برای فعال نشدن مکانیسم ماشه، گفت: تروئیکای اروپایی برای فعال نشدن مکانیسم ماشه شروطی همچون مذاکره مستقیم ایران با آمریکا و کنار گذاشتن غنی‌سازی هسته‌ای را مطرح کرده بود که در صورت اجرایی نشدن این موارد، تمام تحریم‌ها به صورت یک‌جانبه از طرف جامعه بین‌الملل برمی‌گردد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار کرد: بازگشت تحریم‌ها با فعال شدن مکانیسم ماشه به معنای رخ دادن اتفاق جدیدی نیست به طوری که اکنون ۸۰ درصد این تحریم‌ها اجرا می‌شود؛ نمونه آن فروش نفت، صادرات، واردات و اقلام دارویی است که البته به نتیجه هم نرسیدند.

وی با اشاره به ارتباطات ایران با همسایگان و کشور‌های عضو شانگهای و بریکس، گفت: ایران با کشور‌های همسایه همچون ارمنستان، جمهوری آذربایجان، ترکیه، عراق، اقلیم کردستان، افغانستان، پاکستان، کشور‌های عضو شانگهای و بریکس و روسیه و چین ارتباط دارند. بیشتر این کشور‌ها با اینگونه اقدامات مخالفت دارند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: تمامی فشار‌ها برای این است که ما با آمریکا سر میز یک بنشینیم که غیرممکن است. در این وضعیت بهترین راه پیش روی دولت و نمایندگان مجلس، جلوگیری از ورود بازرسان آژانس به کشور، خروج از NPT و قطع ارتباط با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است. مقاومت و مقابله با اقدامات اروپا بهترین روشی است که می‌تواند آنان را از اشتباهات‌شان بازگرداند؛ باید با اروپا مقابله به مثل کرد.

رضازاده گفت: ایران دارای بهترین معادن طلا، اورانیوم و منابع معدنی متنوع دنیا است که باید از این ظرفیت بهره گرفت، چون تسلیم شدن در برابر آمریکا به معنای دچار شدن به سرنوشت کشور‌هایی مثل افغانستان، سوریه، لیبی و عراق است.

وی در پایان و در جمع‌بندی بیان کرد: بهترین پاسخ به فعال شدن مکانیسم ماشه و سه کشور اروپایی، خروج از NPT، قطع ارتباط کامل با آژانس و حرکت به سمت فعالیت‌های غنی‌سازی تا مرز ۹۰ درصد است.

لینک کوتاه : https://avindaily.com/?p=150200

جویای نظرات شما هستیم

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین درج کامنت در آوین‌دیلی
  • کامنت‌های ارسالی شما، ابتدا توسط سردبیر آوینی ما بررسی خواهد شد.
  • اگر کامنت شما، حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.