آوین ویژه»

۳ مصدوم بر اثر واژگونی خودروی سواری در الیگودرز- اصفهان تهران و مسکو منتقد نظام تک قطبی هستند پورمحمدی: اثر بهتر یا بدتر کار کردن سازمان برنامه بر کل کشور است ثبت نام آزمون دانشنامه و گواهینامه تخصصی دندانپزشکی سال ۱۴۰۴ آغاز شد زیبایی‌شناسی جنگ در یک نشست بررسی می‌شود توافق بزرگ تراکتور و پرسپولیس بر سر دو ستاره بزرگ ۲ زن در تصادف خاور و ۴۰۵ در جاسک مصدوم شدند بسته خبری ۱۷ مرداد ۱۴۰۴ استان سیستان و بلوچستان مکانیسم ماشه با خشاب جنگ روانی/ نظرات متناقض کارشناسان را درباره اسنپ بک بخوانید! واکنش سازمان هواپیمایی به ادعای ممنوعیت پروازی در ایران پرداخت یارانه تسهیلات برای کشت قراردادی سیب زمینی در گلستان رایتل در کنار مردم شریف هرمزگان؛ ارتباطی بی‌وقفه در روزهای سخت بررسی جزئیات طرح جامع مرزبانی در کمیسیون امنیت ملی مجلس قرائت زیارت عاشورا با «صد لعن و صد سلام» در حرم مطهر رضوی واکنش عوامل سریال «بامداد خمار» به شایعه آسیب به مسجد جامع قزوین نقش دیوارنگاره «امت احمد(ص)،امت وحدت» در میدان امام حسین(ع) شیراز بررسی انواع روش مهاجرت به آلمان خدمات به بیماران قلبی توسط اورژانس کاشان ۳۶ درصد افزایش داشته است

8

هشدار حماس درباره تداوم نقض آتش‌بس غزه توسط تل‌آویو

  • کد خبر : 242449
  • 01 فوریه 2026 - 13:54
هشدار حماس درباره تداوم نقض آتش‌بس غزه توسط تل‌آویو

جنبش حماس و دولت غزه با اعلام مخالفت خود با تجاوزهای رژیم صهیونیستی در قبال آتش بس، این رفتار را کودتایی علیه توافق در غزه دانستند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، جنبش حماس در تماس‌های فشرده خود با میانجی‌ها و طرف‌های بین‌المللی، مخالفت خود را با رفتار اشغالگران و ادامه جنایات آنها اعلام کرده و مسئولیت اخلال در توافق را بر عهده این رژیم دانست.

خلیل الحیه، رئیس جنبش حماس در نوار غزه، در این رابطه تأکید کرد که پایبندی مقاومت و احترام آن به توافق، مستلزم الزام اشغالگران به اجرای تعهدات و جلوگیری از ادامه جنایات علیه ملت فلسطین است.

این اظهارات در جریان مذاکرات فشرده‌ای صورت گرفت که مسئولان جنبش حماس با میانجی‌ها و سایر طرف‌های بین‌المللی انجام دادند و در آن مخالفت خود را با رفتار اشغالگران و ادامه تجاوزات به نوار غزه به بهانه‌ها و دروغ‌های واهی ابراز داشتند.

الحیه در تماس‌های خود با طرف‌های میانجی و بین‌المللی، نسبت به نتایج و پیامدهای جنایات و کشتارهایی که تل آویو به صورت روزانه در نوار غزه مرتکب می‌شود، هشدار داد و بر ضرورت الزام اشغالگران به توقف این تجاوزها تأکید کرد.

از سوی دیگر اسماعیل الثوابته، مدیر کل دفتر رسانه‌ای دولت غزه با تاکید بر اینکه آتش‌بس غزه با «کودتا»ی رژیم صهیونیستی مواجه شده است، ابراز داشت که توافق مذکور به دلیل تجاوزهای مکرر تل آویو در معرض خطر قرار گرفته است.

وی تاکید کرد که اشغالگران با وجود گذشت ۱۱۱ روز از اجرایی شدن آتش بس، همچنان به مفاد توافق پایبند نیستند.

آنها تاکنون در بیش از ۱۴۵۰ مورد، توافق را نقض کرده اند که منجر به شهادت بیش از ۵۳۰ نفر از زمان برقراری آتش بس شده است.

دولت غزه مسئولیت کامل این جنایات علیه مردم فلسطین را بر عهده اشغالگران دانست و از طرف‌های بین‌المللی و میانجی‌ها و کشورهای ضامن توافق ‌خواست که فورا و به سرعت برای توقف تجاوزها مداخله کنند.

الثوابته سکوت در برابر این جنایات را اعطای فرصت بیشتر به رژیم صهیونیستی برای ادامه تجاوزاتش دانست و هشدار داد که عدم مداخله میانجی‌ها و ضامنان در این لحظه حساس منجر به تغییرات دراماتیک از سوی اشغالگران با هدف کودتا علیه توافق خواهد شد.

از زمان آغاز توافق آتش‌بس در اکتبر ۲۰۲۵، ۱۴۵۰ مورد تجاوز از سوی تل آویو علیه نوار غزه ثبت شده است.

لینک کوتاه : https://avindaily.com/?p=242449

جویای نظرات شما هستیم

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین درج کامنت در آوین‌دیلی
  • کامنت‌های ارسالی شما، ابتدا توسط سردبیر آوینی ما بررسی خواهد شد.
  • اگر کامنت شما، حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.