آوین ویژه»

فندک بنزینی بخریم یا گازی؟ نامه دبیر «جایزه معلم» به مدیر شبکه آموزش دلار و یورو امروز چند شدند؟ هر گرم طلای ۱۸ عیار چند؟ رشد ۸۰ درصدی تعاملات تجاری کشورهای حوزه خزر در ۲ سال اخیر فرزند حسام ابو صفیه: جامعه جهانی برای آزادی پدرم به تل آویو فشار بیاورد واکنش زیباکلام به پیروزی ترامپ عصبانیت سرمربی آبی‌ها: این دیگر اسمش فوتبال نیست، جوک است! سرقت و تخریب امامزاده حسین آباد میامی برای دومین بار ۳۰ سال انتظار کارگران برای خرید خانه/ سهم ۸۵ درصدی مسکن در سبد معیشت اضطراب مدیریت‌نشده، عامل پنهان بسیاری از بیماری های جسمی و روانی است فعالان بخش خصوصی خوزستان با وزیر اقتصاد دیدار می‌کنند هدیه ارزشمند روبرتو باجو به مسی به مناسبت تولد ۳۸ سالگی + عکس سقوط قیمت ؛ طلا قربانی نوسانات دلار شد جشن ازدواج ۲۲۰ زوج دانشجوی دانشگاه تهران برگزار می‌شود مقام ایرانی-آمریکایی وزارت خارجه آمریکا اخراج شد مقابل تجزیه و الحاق بخشی از ری برای تشکیل استان شرقی محکم ایستادیم بازتاب گسترده سخنان رهبر انقلاب در فضای مجازی + فیلم همراهی امت با رهبرجامعه اسلامی سعادت دنیوی و اخروی را بدنبال دارد

7

پلنگ ایرانی در پارک ملی لار دیده شد

  • کد خبر : 223879
  • 25 دسامبر 2025 - 20:46
پلنگ ایرانی در پارک ملی لار دیده شد

تصویری تازه از حضور یک قلاده پلنگ ایرانی در ارتفاعات پارک ملی لار توسط دوربین‌های محیط زیست ثبت شد و توجه محققان و دوستداران حیات وحش را جلب کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، حسن عباس نژاد، بعد از ظهر، در جمع خبرنگاران، از ثبت تصویری تازه از حضور یک قلاده پلنگ ایرانی در ارتفاعات پارک ملی لار خبر داد و این رویداد را بیانگر وضعیت مناسب زیستگاه‌های حیات‌وحش در این منطقه دانست.

عباس‌نژاد با اشاره به اجرای گشت‌ها و پایش‌های مستمر در پارک ملی لار اظهار کرد: محیط‌بانان این پارک در جریان رصدهای میدانی، نشانه‌های جدیدی از حضور پلنگ ایرانی را شناسایی کردند که پس از پیگیری و ردیابی دقیق، به مشاهده و ثبت تصویر این گونه ارزشمند انجامید.

وی با بیان اینکه این موفقیت نتیجه تلاش هدفمند و تخصص محیط‌بانان است، افزود: ثبت این تصویر نشان می‌دهد شرایط اکولوژیک پارک ملی لار همچنان از پویایی لازم برای تداوم حیات گونه‌های شاخص، از جمله پلنگ ایرانی، برخوردار است.

عباس‌نژاد پارک ملی لار را یکی از زیستگاه‌های مهم پلنگ ایرانی در کشور عنوان کرد و گفت: مشاهده اخیر، نشانه‌ای امیدوارکننده از استمرار حضور این گونه در معرض خطر انقراض در این محدوده حفاظت‌شده به شمار می‌رود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران در پایان با تأکید بر ضرورت صیانت از زیستگاه‌های طبیعی، از گردشگران و طبیعت‌گردان خواست با رعایت کامل مقررات حفاظتی و پرهیز از ورود به مناطق حساس، در حفاظت از حیات‌وحش پارک ملی لار مشارکت کنند.

لینک کوتاه : https://avindaily.com/?p=223879

جویای نظرات شما هستیم

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین درج کامنت در آوین‌دیلی
  • کامنت‌های ارسالی شما، ابتدا توسط سردبیر آوینی ما بررسی خواهد شد.
  • اگر کامنت شما، حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.