آوین ویژه»

واکنش نخستین کشور عربی به پیروزی ترامپ در انتخابات آمریکا گناه، پیچیدگی‌های زندگی را افزایش می‌دهد رواج بازی صندوق‌ها با اهرم/ چرا «پیشران» کمتری بازدهی را داشت؟ صالحی: ظرفیت‌های قانون جهش دانش بنیان تا امروز مغفول مانده است شب سوگ و موشک؛ روایت مردی که علم را در دل خاک کاشت رایزنی اوکراین و آمریکا درباره از سرگیری کمک های واشنگتن هواشناسی امروز؛ ۷ اسفندماه| برف و باران در ۸ استان، ماندگاری هوای سرد تا پنجشنبه ادعای بی‌اساس آلمان:پیشنهادهای زیادی به ایران ارائه کردیم؛ولی نپذیرفت صدور هشدار نارنجی هواشناسی؛ طوفان و سرما در کمین تهران واکنش چارچوب هماهنگی گروههای سیاسی شیعی عراق به حمله تل آویو به قطر روز لباس کردی فرصتی برای معرفی فرهنگ و هنر مردم کردستان شکست مجدد گنبد آهنین در برابر موشک‌های قدرتمند حزب‌الله پرواز تهران _ سنندج و بالعکس از روز سه‌شنبه برقرار می‌شود رشد ۱۴۴ درصدی درآمد گروه مپنا/ رشد رمپنا کی آغاز می‌شود؟ ترامپ آتش‌بس دوباره تایلند و کامبوج را به نام خود مصادره کرد همسان‌ سازی حقوق بازنشستگان کشوری بالاخره اصلاح می شود تفرجگاه‌ها و مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست خراسان رضوی تعطیل شد پاکستان: ربایش قطار به دست عوامل افغان و هندی انجام شد

5

پیشگامی شهرستان بافق در جداسازی آب شرب از فضای سبز

  • کد خبر : 69865
  • 18 فوریه 2025 - 12:23
پیشگامی شهرستان بافق در جداسازی آب شرب از فضای سبز

یزد – مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد از جداسازی کامل آب شرب از آب فضای سبز بافق به عنوان اولین شهرستان استان یزد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، جواد محجوبی در جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان بافق که راستای رویداد آبی این شهرستان و با حضور فرماندار، نمایندگان دستگاه‌های اجرایی مربوطه، بهره برداران و اصحاب رسانه برگزار شد با بیان اینکه شهرستان بافق رتبه یک جداسازی آب شرب از فضای سبز را دارد، گفت: برای حفظ وضعیت موجود فضای سبز این، در صورت تأیید شرکت آبفا استان در ازای تفکیک آب شرب از فضای سبز به همان میزان آب از چاه جدید یا تخصیص اضافه چاه‌های فعلی برای شهرداری جهت آبیاری فضای سبز موجود صورت می‌پذیرد.

وی افزود: براساس سند سازگاری با کم آبی استان اعمال برنامه اصلاح و تعدیل چاه‌های کشاورزی گام به گام و تا سال ۱۴۱۱ انجام می‌شود.

محجوبی در ادامه به آب ناشی از بهره برداری از معدن D۱۹ اشاره و ابراز کرد: مطالعات مرحله اول توسط مهندسین مشاور ذیصلاح انجام شده است و نیاز به مطالعات تکمیلی است که پس از انجام مطالعات مذکور در خصوص نحوه مصرف آن تصمیم گیری خواهد شد.

رئیس هیئت مدیره شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد خاطر نشان کرد: میزان بارش این شهرستان در سال آبی جدید تاکنون ۱۷ میلیمتر بوده است که نسبت به متوسط بلند مدت ۵۵ درصد کاهش داشته است.

محجوبی با بیان اینکه در مجموع بیش از ۶۷ میلیون متر مکعب آب از منابع آبی شهرستان در سال گذشته برداشت شد، تصریح کرد: میزان ۸۱ درصد آب در بخش کشاورزی، ۱۱ درصد در بخش صنعت و خدمات و ۸ درصد در بخش شرب بهداشت از منابع آبی این شهرستان مصرف می‌شود.

در ابتدای این نشست سید محمد حسن سعیدی رئیس اداره منابع آب شهرستان بافق گزارشی از عملکرد این اداره در سالجاری ارائه کرد.

لینک کوتاه : https://avindaily.com/?p=69865

جویای نظرات شما هستیم

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین درج کامنت در آوین‌دیلی
  • کامنت‌های ارسالی شما، ابتدا توسط سردبیر آوینی ما بررسی خواهد شد.
  • اگر کامنت شما، حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.