آوین ویژه»

دیزل ژنراتور چیست؟ منوی استارت ویندوز تغییر کرد دافی: با ادامه تعطیلی دولت، بخش‌هایی از حریم هوایی آمریکا بسته می‌شود گفتگو با خانواده شهید «فرشید کریمی»؛ از سجایای اخلاقی تا عشق به ولایت تجارت غیرنفتی ایران به ۷۲ میلیارد دلار رسید ۴ هزار خانه جنگ‌زده در نوبت بازسازی/ هشدار درباره تکرار تجربه هویزه دیدار نتانیاهو با وزیر خارجه آمریکا بیانیه کمیته‌های مقاومت فلسطین به‌مناسبت سالگرد تأسیس جنبش جهاد اسلامی گوشت گرم از فهرست کالاهای اساسی خارج شد درخواست صدور روادید برای هیئت دیپلماتیک فلسطین از آمریکا توسط «کالاس» تشکیل کمیته تخصصی بازار سرمایه در کمیسیون اقتصادی مجلس شکستن رکورد صادرات غیرنفتی در فضای تحریمی رفع محرومیت تاریخی طارم سفلی در اولویت مسئولان قرار گیرد احتمال دیدار ترامپ و جولانی جاستین ترودو پسر فیدل کاسترو است؟ فیلمبرداری «الماس» به پایان رسید هشدار به سهامداران عدالت؛ روی هیچ لینکی کلیک نکنید معرفی هیئت انتخاب آثار برگزیده جشنواره‌های تئاتر استانی

8

ضرورت ارتقای زیرساخت‌های درمانی شهرستان خنداب

  • کد خبر : 134556
  • 04 آگوست 2025 - 8:35
ضرورت ارتقای زیرساخت‌های درمانی شهرستان خنداب

خنداب- سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان خنداب گفت: تعامل و هم‌افزایی خیران و مسئولان امر، جهت ارتقای زیرساخت‌ های درمانی این شهرستان ضروری و باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

زهرا اسدی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: شهرستان خنداب دارای ۵۷ هزار و ۵۹ نفر جمعیت شهری و روستایی است و در حال حاضر ۴۰۰ نیروی انسانی در شبکه بهداشت و درمان این شهرستان فعالیت دارند که از این تعداد، ۷۹ نفر در بیمارستان و بخش پشتیبانی مشغول به کار هستند.

وی با اشاره به ساختار خدمات ارائه‌شده افزود: در شهرستان ۱۰ مرکز، ۲ پایگاه سلامت و ۸ مرکز خدمات جامع سلامت فعالیت دارند و در حوزه بهداشت نیز ۳۸ خانه بهداشت با ۷۹ بهورز مشغول خدمت‌رسانی هستند.

ضریب اشغال تخت در بیمارستان خنداب بسیار پایین است

سرپرست شبکه بهداشت و درمان خنداب با بیان اینکه زیرساخت‌ها و خدمات درمانی در برخی بخش‌ها با چالش‌هایی مواجه است، عنوان کرد: متأسفانه ضریب اشغال تخت در بیمارستان بسیار پایین بوده و زیر یک درصد است که شرایط قابل قبولی نیست، در عین حال، بلوک زایمان و اتاق عمل با تجهیزات کامل فعال هستند اما برای ادامه خدمات، نیاز جدی به جذب پزشکان متخصص و عمومی داریم.

اسدی از حضور سه پزشک عمومی طرحی خبر داد و گفت: در حال حاضر پزشکان رادیولوژی و آزمایشگاه به صورت کامل تأمین هستند، اما با توجه به قبولی سه پزشک عمومی در آزمون دستیاری، کمبود این مرکز به شش پزشک افزایش یافته است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان خنداب با بیان اینکه بیمارستان همچنان فاقد پروانه بهره‌برداری است، افزود: برخی مشکلات ساختاری و تجهیزاتی باید رفع شود تا بتوانیم مجوز نهایی را اخذ کنیم. همچنین محوطه‌سازی بیمارستان و تکمیل برخی امکانات، نیازمند تأمین بودجه و حمایت بیشتر است.

تأمین یک آمبولانس جدید بسیار ضروری است

اسدی با اشاره به فعالیت حوزه اورژانس پیش‌بیمارستانی گفت: در حال حاضر سه پایگاه اورژانس و چهار دستگاه آمبولانس داریم، اما متأسفانه هیچ اعتباری برای پشتیبانی اورژانس در نظر گرفته نشده و برای بهبود خدمات، تأمین یک آمبولانس جدید بسیار ضروری است.

وی همچنین به مشکلات زیرساختی شبکه بهداشت و درمان اشاره کرد و اظهار داشت: ساختمان فعلی شبکه پاسخگوی نیازهای شهرستان نیست و نیاز به ساختمان مستقل داریم. از سوی دیگر، نبود فضای مناسب برای آموزشگاه بهورزی یکی دیگر از چالش‌های موجود است که در مسیر تربیت و آموزش نیروهای تخصصی اختلال ایجاد کرده است.

اسدی با اشاره به پروژه پد هوایی شهرستان خنداب گفت: تکمیل راه دسترسی و بهسازی اطراف پد نیازمند همراهی و حمایت مسئولان است همچنین تجهیز زیست پزشک انجام شده اما همچنان نیازهای بسیاری وجود دارد که با همت خیران مسئولان دانشگاه و فرمانداری می‌توانیم در مسیر حل آن‌ها گام برداریم.

لینک کوتاه : https://avindaily.com/?p=134556

جویای نظرات شما هستیم

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین درج کامنت در آوین‌دیلی
  • کامنت‌های ارسالی شما، ابتدا توسط سردبیر آوینی ما بررسی خواهد شد.
  • اگر کامنت شما، حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.