آوین ویژه»

قیمت سکه پارسیان امروز ۱۹ دی ۱۴۰۳ + جدول پس از انقلاب اسلامی درخشش زنان را در حوزه‌های قرآنی شاهد هستیم وزیر خارجه قطر: داشتن روابط خوب با ایران برای منطقه مهم است مستندی درباره آزادی و لک‌لک‌ها؛ بازگشت سرمایه پیچیده است! ارزش سهام عدالت ۵۰۰ هزار تومانی ها اعلام شد (۱۴ اسفند) ماکرون: جنگنده‌های قادر به حمل سلاح اتمی را در مرز آلمان مستقر می‌کنیم ایران همواره بزرگترین کابوس صهیونیست‌هاست رونمایی از چند کتاب مهم تئاتر کودک و نوجوان در همدان جشن ارزی در بورس/ پیش‌بینی آینده بازار سرمایه پس از تک نرخی شدن ارز دانشی: رویداد «هما» در استان یزد برگزار می‌شود کارگردان باید مدیر باشد؛ جواهریان جای ترانه علیدوستی به «طلاومس» آمد تشییع شهیدان نصرالله و صفی‌الدین؛ پیامی از عزم و مقاومت شکست‌ناپذیر وزیر خارجه آمریکا: امیدوارم مذاکرات با ایران به صلح بینجامد اراکی‌ها در هفته ششم لیگ حرفه‌ ای بسکتبال خوش درخشیدند امام جمعه ساری: انقلاب اسلامی دچار انحراف و یا بازگشت نشده است حمله بیرانوند به جواد خیابانی: هتاکی نکن آقای استاد دانشگاه خط‌ونشان پرسپولیسی‌ها برای هاشمیان/ خون هواداران به جوش آمد خلق ارزش اقتصادی و اثر اجتماعی پایدار فولاد سنگان

18

نفیسی: امروز زمان مسئولیت‌پذیری است نه سیاست‌زدگی

  • کد خبر : 132761
  • 30 جولای 2025 - 18:22
نفیسی: امروز زمان مسئولیت‌پذیری است نه سیاست‌زدگی

بندرعباس- قائم مقام استاندار هرمزگان ضمن تشریح شرایط جامعه گفت: امروز زمان مسئولیت‌پذیری است، نه سیاست‌زدگی.

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد نفیسی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، در نشست فرمانداران شرق استان، با اشاره به شرایط منطقه‌ای و داخلی گفت: امروز ما در وضعیتی هستیم که در ادبیات سیاسی، از آن به‌عنوان آتش‌بس لرزان یاد می‌شود. این نه صلح است، نه ترک مخاصمه؛ بلکه وضعیتی است که هیچ‌کس نمی‌تواند پیش‌بینی دقیقی از آن داشته باشد. به همین دلیل، بزرگ‌ترین خطر برای ما، عادی‌انگاری این شرایط از سوی مدیران است. این نوع نگاه، زهر مدیریت است؛ اگر ما مدیران دچار عادی‌انگاری شویم، خطر را نادیده گرفته‌ایم.

وی با اشاره به حمله اخیر رژیم صهیونیستی اظهار داشت: این حمله یک پروژه کامل و سال‌ها برنامه‌ریزی‌شده بود. تحلیل آن‌ها این بود که در ایران شکاف دولت و ملت عمیق شده، مشروعیت زیر سوال رفته و مردم خسته و ناامید هستند. آن‌ها امیدوار بودند با این حمله، فروپاشی و سپس تجزیه را رقم بزنند. اما مردم برخلاف تصورشان عمل کردند؛ حتی کسانی که با نظام زاویه داشتند، در خیابان‌ها آمدند، پیام دادند، حمایت کردند و نشان دادند که عنصر ایرانیت هنوز زنده است.

معاون سیاسی استاندار تأکید کرد: این حضور مردمی، توازن قوا را به نفع ما تغییر داد. اگر حملات ما ادامه پیدا می‌کرد، یقین بدانید وضعیت امروز اسرائیل چیزی شبیه غزه می‌شد میزان تخریب و خسارت‌های رژیم صهیونیستی بسیار بالا بود، در واقع این ناتو بود که با ما می‌جنگید.

وی در ادامه گفت: نظام بازدارندگی ما روی سه پایه استوار است؛ رهبری، مردم و توان موشکی. دشمن روی هر سه تمرکز کرده. ما وظیفه داریم از این ارکان سه گانه صیانت کنیم، چه در میدان عمل، چه در میدان روایت؛ روایت رسمی جمهوری اسلامی ایران که روایت مقاومت است باید خط‌مشی تمام مدیران باشد؛ اینجا جای جناح‌بازی و تشکیلات سیاسی نیست. هر کس دنبال فعالیت حزبی و جناح گرایی است، از ساختار اجرایی دولت فاصله بگیرد. فرمانداران باید بدانند که نمایندگان دولت مستقر هستند و ضمن تعامل از استقلال خود پاسداری کنند.

نفیسی با تأکید بر آمادگی کامل برای انتخابات آینده اظهار کرد: این انتخابات یک آزمون بزرگ است، چون اولین انتخابات بعد از جنگ ۱۲ روزه است. مشارکت بالا، سرمایه اجتماعی ما را افزایش می‌دهد، مشروعیت را تقویت می‌کند و امنیت کشور را تضمین خواهد کرد. فرمانداران باید از همین حالا برای تمام ابعاد انتخابات آماده باشند؛ انتخاب عوامل اجرایی، آموزش عوامل اجرایی، شناسایی حوزه‌های چالش برانگیز، برگزاری جلسات توجیهی با معتمدین و تهیه لیست‌های جایگزین برای اعضای صندوق‌ها.

وی افزود: به‌هیچ‌وجه نباید فکر کنیم وقت هست. از امروز باید همه‌چیز آماده باشد. نقاط کور انتخاباتی شناسایی شود، زیرساخت‌ها بررسی شود و فرمانداران حتماً با معاونین سیاسی‌شان تقسیم کار کنند. فرایند آموزش هم نباید متوقف شود.

قائم‌مقام استاندار هرمزگان بر تقویت پاسخ‌گویی و ارتباط میدانی تأکید کرد و گفت: فعالیت میدانی فرماندار از دفترش بیرون است، نه پشت میز. باید بین مردم رفت، نظام مسائل بخش‌ها را از بخشداران گرفت، نشست‌های مشترک برگزار کرد، مشکلات را شنید. همه فرمانداران سه تا پنج چالش اصلی شهرستان خود را مشخص کنند. آب، برق، سوخت، تنش قومی، هرچه هست، باید شفاف احصا شود.

وی افزود: در حوزه امنیت اجتماعی نیز باید پیش‌دستانه عمل کرد. کانون‌های تهدید باید شناسایی شود؛ از قاچاق مواد مخدر و درگیری‌های محلی. مرزها، سواحل، همه این‌ها نقاط حساس ما هستند. برای این‌ها باید برنامه داشته باشیم. هماهنگی بین سپاه، نیروی انتظامی و شورای تأمین باید تقویت شود.

در حوزه توسعه اقتصادی، نفیسی به فرمانداران توصیه کرد: بروکراسی را مانع سرمایه‌گذاری نکنید. در نظام مسائل شهرستان، مشکلات را صادقانه بنویسید. دنبال راه‌حل باشید، نه بهانه. طرح‌های اشتغال‌زایی برای جوانان، زنان، حوزه کشاورزی و شیلات را فعال کنید. ظرفیت سواحل و مرزها را نگذارید راکد بماند.

وی با تأکید بر اهمیت رسانه و اطلاع‌رسانی افزود: روابط عمومی فرمانداری باید فعال باشد، مردم باید بدانند دولت دارد چه می‌کند. نگذارید افکار عمومی از جای دیگر تغذیه شود. شفافیت اطلاع‌رسانی، اعتماد می‌آورد و شایعات را خنثی می‌کند. از ارتباط مستقیم با مردم نترسید؛ راه‌اندازی میز ارتباطات مردمی باید جدی گرفته شود.

نفیسی در پایان گفت: ما هر کدام عقاید سیاسی خودمان را داریم، اما وقتی مسئولیت پذیرفتیم، باید فارغ از خط و ربط جناحی کار کنیم. اینجا جای کار سیاسی نیست، جای مسئولیت است. هرکس امروز در این جایگاه هست، باید بداند که این راه را آگاهانه انتخاب کرده است و باید شرایط را به خوبی مدیریت کند، بحران را بشناسد، پاسخگو باشد و همراه مردم بایستد و در راستای شعارهای دولت برنامه ریزی و نظارت کند.

لینک کوتاه : https://avindaily.com/?p=132761

جویای نظرات شما هستیم

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین درج کامنت در آوین‌دیلی
  • کامنت‌های ارسالی شما، ابتدا توسط سردبیر آوینی ما بررسی خواهد شد.
  • اگر کامنت شما، حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.