آوین ویژه»

توسعه مدارس سما و گسترش رشته پرستاری در کرمانشاه ضرورت احیای جایگاه پژوهشگاه ارتباطات و تقویت تعامل با نخبگان قیمت طلا ۱۸ عیار، دلار و سکه امروز اعلام شد + جدول اکران آخرین فیلم وس اندرسون‏ در خانه هنرمندان ایران حضور مردم در صحنه‌ها معادلات دشمنان را برهم زده است هوای پاک نیامده، رفت؛ آلودگی هوا از فردا بازمی‌گردد ۲ پیام تسلیت برای درگذشت همسر داوود میرباقری تجهیزات آزمایشگاهی پزشکی قانونی نیاز به نوسازی دارد مستند «احمد» سریال می‌شود افخمی: صدور ۱۴۵۰ پروانه فعال در حوزه دامپزشکی خراسان رضوی اردوغان: گروه‌های تروریستی شانسی در برابر ترکیه ندارند پیگیری وضعیت جاده‌های روستایی آبادان در سطح کلان| احداث مسکن در ۵ روستا برگزاری نشست خیرخواهانه در حمایت از حقوق ملت ایران در مقابل تحریم‌ها ششمین اردوی «غارنوردی و مانور کشوری امداد و نجات» در یزد هوا خنک و خنک‌تر می‌شود ۳۰درصد گندم کشور از برداشت تا مصرف هدر می‌رود اعلام نتایج اولیه دکتری علوم پزشکی ۱۴۰۴ / آغاز انتخاب‌رشته از امروز ۴ شناور صیادی متخلف در آب‌های جنوبی استان بوشهر توقیف شد

5

سیستان و بلوچستان به قطب انرژی پاک ایران تبدیل می‌شود

  • کد خبر : 130389
  • 24 جولای 2025 - 18:25
سیستان و بلوچستان به قطب انرژی پاک ایران تبدیل می‌شود

زاهدان – استاندار سیستان و بلوچستان تسریع در اجرای نیروگاه‌های خورشیدی و تدوین برنامه ای ساختارمند با اجرای در کمتری زمان ممکن را ماموریت مهم دستگاه های متولی دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، منصور بیجار ظهر پنجشنبه در نشست تخصصی با مدیران حوزه برق و معاونین استانداری، بررسی وضعیت شرکت‌های سرمایه‌گذاری فعال در حوزه انرژی‌های پاک را مورد تاکید جدی قرار داد.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: سیستان و بلوچستان با بهره‌مندی از تابش خورشیدی استثنایی، می‌تواند به قطب تولید انرژی پاک در کشور تبدیل شود از این رو تعلل هیچ‌کدام از شرکت‌های سرمایه گذار در این حوزه را قبول‌نمی‌کنیم.

وی با تأکید بر لزوم ساختارمند شدن فرایند توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر توسط بخش خصوصی، ابراز داشت: تمامی سرمایه‌گذاران بهره‌مند از تسهیلات باید تحت نظارت دقیق، گزارشی از عملکرد خود ارائه کنند تا مردم استان تحول ملموس این اقدامات را احساس کنند.

بیجار با نگاهی کلان به ابعاد راهبردی توسعه انرژی‌های پاک افزود: سیستان و بلوچستان با تکیه بر نیروی انسانی جوان و موقعیت استراتژیک خود، آماده جهشی بزرگ در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر است و این حرکت زمینه‌ساز توسعه اقتصادی استان خواهد بود.

وی بیان کرد: تا هفته دولت، ۴۶ مگاوات ظرفیت تولید برق خورشیدی به بهره‌برداری می‌رسد و تا پایان سال، ۹۰ مگاوات دیگر وارد مدار خواهد شد.

استاندار در پایان این نشست با اشاره به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر نقش محوری مردم در فرآیندهای توسعه‌ای، گفت: تحولات اخیر، از جمله تجاوز ۱۲ روزه رژیم صهیونیستی به ایران، ضرورت تمرکززدایی در حوزه تأمین انرژی و تقویت هم‌افزایی اجتماعی را بیش از پیش روشن کرده است. سیستان و بلوچستان می‌تواند با اتکا به ظرفیت‌های بومی، الگویی موفق در این زمینه ارائه دهد.

در بخش دیگری از این نشست، عطاالله اکبری، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان، از اقدامات انجام‌شده در خصوص تأمین زمین و ظرفیت‌سازی اجرایی برای توسعه انرژی‌های خورشیدی خبر داد و گفت: برای تولید ۸۰۲ مگاوات انرژی خورشیدی، درخواست تخصیص ۱۱۹۶ هکتار زمین ارائه شده و تاکنون قرارداد واگذاری زمین برای تولید ۲۷۰ مگاوات به امضا رسیده است. همچنین، نصب سامانه‌های خورشیدی برای تأمین برق پایدار در ساختمان‌های حساس مانند بیمارستان‌ها و مراکز اداری و نظامی در دستور کار قرار داده شده است.

لینک کوتاه : https://avindaily.com/?p=130389

جویای نظرات شما هستیم

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین درج کامنت در آوین‌دیلی
  • کامنت‌های ارسالی شما، ابتدا توسط سردبیر آوینی ما بررسی خواهد شد.
  • اگر کامنت شما، حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.