آوین ویژه»

خداداد عزیزی به کمیته انضباطی احضار شد پروازهای قطر ایرویز شیراز-دوحه از سر گرفته شد سرشماری عشایر در مناطق مرزی نیازمند توجه بیشتر است اجرای ۵ طرح ملی ویژه دختران دانش آموز تشکیل قرارگاه علم و فناوری به منظور رفع نیازهای علمی نیروهای مسلح خودروهای مونتاژی گران شدند| کاهش تقاضا برای وارداتی ها آزمون اعطای مدرک حفاظ قرآن کریم از فعالیت‌های اثرگذار دارالقرآن کریم کردستان است ظرفیت تماشاگران در دربی مشخص شد/ اعلام زمان بلیت فروشی و یک توصیه استرداد یا حمایت از شیخ حسینه؛ آزمون دشوار هند در شبه قاره دستگیری شکارچیان متخلف در آرادان؛ لاشه قوچ وحشی کشف شد آتش‌بس لبنان و تکرار سناریوی شکست دشمن صهیونیستی توجه به ایجاد امیدآفرینی در فضای مجازی ضروری است راز پنهان پشت نام تازه ایلان ماسک / «Gorklon Rust» چه معنایی می‌دهد؟ «هملت هملت» در خانه نمایش دا به صحنه می‌رود اقدامات اصلاحی فضای مجازی بعد از قانونمند شدن آن انجام شود سوء قصد به مامور نیروی انتظامی در سیب و سوران حمله خرس به ماشین در جاده چالوس هم‌زمانی پیش‌فروش و حراج؛ راهبرد بانک مرکزی برای آرامش قیمت‌ها

7

استاندار قم با مادر شهیدان «مهدی و مجید زین الدین» دیدار کرد

  • کد خبر : 10273
  • 17 نوامبر 2024 - 2:34
استاندار قم با مادر شهیدان «مهدی و مجید زین الدین» دیدار کرد

قم- استاندار قم ضمن عیادت از حاجیه خانم زینب اسلام دوست مادر شهیدان مهدی و مجید زین الدین یاد و خاطره این سرداران سرافراز لشکر ۱۷ علی بن ابی طالب استان قم را گرامی داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، در آستانه سالروز شهادت سردار شهید مهدی زین الدین فرمانده لشکر ۱۷ علی بن ابی طالب استان قم در دوران دفاع مقدس شامگاه شنبه اکبر بهنام جو استاندار قم به همراه سردار محمدرضا موحد فرمانده سپاه استان قم با حضور در بیت این شهید با مادر شهیدان زین الدین دیدار و گفتگو کردند.

استاندار قم ضمن عیادت از حاجیه خانم زینب اسلام دوست مادر شهیدان مهدی و مجید زین الدین یا د و خاطره این سرداران سرافراز لشکر ۱۷ علی بن ابی طالب استان قم را گرامی داشتند.

بهنام جو در این دیدار بیان کرد: امنیت و اقتدار امروز ایران اسلامی مرهون رشادت های شهدا است و باید در مسیر و راه شهیدان قدم برداریم و ادامه دهنده راه این عزیزان باشیم.

حاجیه خانم زینب اسلام دوست مادر شهیدان مهدی و مجید زین الدین نیز در این دیدار به بیان خاطراتی از این شهیدان پرداخت.

شهید مهدی زین الدین برای شرکت در عملیات بیت المقدس، تیپ ۱۷ قم را وقتی ۲۲ ساله بود تشکیل داد تا در عملیات آزاد سازی خرمشهر شرکت کنند و بعد از آن نیز تیپ را به لشکر توسعه داد و نام مقدس امام علی بن ابیطالب (ع) را بر روی آن نهاد و این یگان را به لشکر خط شکن و پیشتاز در میادین نبرد تبدیل کرد.

فرمانده سپاه علی بن ابیطالب (ع) استان قم کسی بود که هم از دانش جنگ و هم از علم اخلاق برخوردار بود و در عرصه اسلام‌شناسی توانمند و در عرصه‌های جنگ نیز مردی شجاع و پر صلابت بود.

مهدی زین الدین به همراه برادرش مجید مسئول اطلاعات عملیات تیپ دو لشکر در آبانماه سال ۶۳ وقتی برای شناسایی به منطقه عملیاتی غرب سردشت می‌روند در کمین عناصر ضد انقلاب گرفتار می‌شوند و این فرمانده محبوب پس از پنج سال حضور خستگی ناپذیر در جبهه‌های حق علیه باطل سرانجام در روز ۲۶ آبانماه سال ۱۳۶۳ به فیض عظمای شهادت رسید.

لینک کوتاه : https://avindaily.com/?p=10273

جویای نظرات شما هستیم

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین درج کامنت در آوین‌دیلی
  • کامنت‌های ارسالی شما، ابتدا توسط سردبیر آوینی ما بررسی خواهد شد.
  • اگر کامنت شما، حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.