آوین ویژه»

تقدیر هیئت دولت از مجوز راهبردی رهبری برای آغاز مذاکرات رشد شگفت انگیز ۲ ارز دیجیتال به لطف بیت کوین نور افشانی در ۹ نقطه شهر تبریز در شب میلاد امام زمان(عج) آیت الله میرباقری: پایبندی به «سنت‌های الهی» کلید پیروزی بر دشمن است بودجه سرویس مدارس استثنایی ۳۰۰ میلیارد شد! شکستن خط‌قرمزها در سریال؛ گنگسترهایی که خلافشان سیگار کشیدن بود بهورزان شهرستان دشتی تجلیل شدند بروزرسانی تاریخی واتساپ / امکان ترجمه پیام‌ها و محتوای کانال‌ها فراهم شد طالب ابراهیمی شهید شاخص دانش آموزی کشور شد کنشگری بانوان در حوزه‌های تربیتی و خانواده موضوعات جذاب برای آینده فیلم سازی خواهد بود معرفی فرهنگ سیستان و بلوچستان در حیدرآباد پاکستان استاندار اردبیل: اجرای بزرگراه گرمی – بیله‌سوار به‌طور ویژه در دستور کار است ۱۵۰ منتقد نظر دادند: «گناهکاران» بهترین فیلم نیمه اول ۲۰۲۵ «لعبت‌باز» به اکران آنلاین می‌آید سینمای کوتاه و چالش درام‌های ناتمام؛ «فیلم‌کوتاه» را شلوغ نکنیم! بهشت زهراتغییرنام داد گرگان فقیرترین شهر گلستان در سرانه آموزشی است یک برنامه تلویزیونی با زیرنویس عبری روی آنتن

6

سودابه بیضایی: مستندساز باید صبور باشد

  • کد خبر : 53690
  • 22 ژانویه 2025 - 4:43
سودابه بیضایی: مستندساز باید صبور باشد

مراسم رونمایی و اکران فیلم مستند «آواز باد» به کارگردانی سودابه بیضایی در پردیس سینمایی چارسو برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی گروه «هنروتجربه»، مراسم رونمایی و اکران فیلم مستند «آواز باد» به کارگردانی سودابه بیضایی و تهیه‌کنندگی سودابه بیضایی و امیر سیدزاده شامگاه دوشنبه اول بهمن با حضور سازندگان فیلم، جمعی از هنرمندان، مخاطبان و اهالی رسانه توسط گروه سینمایی «هنروتجربه» در پردیس سینمایی چارسو برگزار شد.

در ابتدای این مراسم سودابه بیضایی کارگردان فیلم «آواز باد» با تشکر از حاضران و گروه سینمایی «هنروتجربه» که شرایط اکران این فیلم را فراهم کرده است، گفت: امشب برای من یک شب فراموش‌نشدنی است. این تقریباً اولین باری است که «آواز باد» روی پرده سینما اکران می‌شود و من این فرصت را دارم که در کنار مخاطب فیلم را ببینم و امیدوارم که از دیدن فیلم لذت ببرید.

سودابه بیضایی در قیاس بازیگری و مستندسازی گفت: به نظرم هیچ‌کدام از دیگری سخت‌تر نیست اما زمانی که فیلم می‌سازم، مخصوصاً مستند، لذت بیشتری می‌برم. شاید سختی مستندسازی بر اساس شیوه کاری من بیشتر این باشد که دوربین را جایی می‌برم و معمولاً بیش از ۲ سال با موقعیت‌ها و کاراکترها زندگی می‌کنم تا بتوانم لحظه‌ها را بدون اینکه قضاوتشان کنم و فقط به‌صورت یک مشاهده‌گر ببینم و شاید سختی این کار صبوری است.

وی ادامه داد: یک مستندساز باید صبور باشد؛ چون ممکن است ساخت یک مستند چندین سال طول بکشد مثلاً فیلمبرداری هر ۲ اثر خودم بیش از ۲ سال بوده است و باید آن‌قدر صبوری کنم که لحظه مورد نظرم اتفاق بیفتد و بتوانم آن لحظه را شکار کنم اما در کنار این صبوری و تحمل سختی شکارشدن آن لحظه واقعی و حقیقی بسیار لذت‌بخش است.

وی افزود: «آواز باد» ۲ سال فیلمبرداری داشت و یک سال هم تدوین آن طول کشید. این فیلم نه با تجهیزات خاص بلکه تماماً با قلبم ساخته شده و امیدوارم که به قلب شما نیز بنشیند.

امیر سیدزاده تهیه‌کننده فیلم نیز گفت: سینمای ایران امروز به چند بخش تقسیم شده است و مظلوم‌ترین بخش آن همین بخش فیلم‌های مستقل و سینمای خصوصی است که کارگردانان و تهیه‌کنندگانشان هیچ وابستگی به بخش خاصی ندارند و باید دستشان را در جیبشان برده یا اینکه مقروض شوند و زیر بار تعهد فیلمی را بسازند که هر چقدر هم که خوب باشد نفروشد و در نهایت درگیر پاس‌کردن بدهی‌شان باشند.

وی افزود: اگر سرمایه‌ای که روی فیلم مستقل و مستند قرار می‌گیرد را در جای دیگری هزینه کنید حتماً سود بیشتری دارد ولی یک فیلم مستقل به دلیل مظلومیتی که در اکران سینما دارد مثلاً ۵۰ میلیون تومان می‌فروشد و از این مبلغ یک‌ سومش به سرمایه‌گذار می‌رسد که واقعاً وحشتناک است.

سیدزاده افزود: در چنین شرایطی باید از گروه «هنروتجربه» ممنون باشیم و امیدوارم که با کمک به این نسل مستندساز و نسل سینمای مستقل ادای دینی کرده باشیم تا آنها بتوانند در سینما جای خود را حفظ کنند.

اکران مستند «آواز باد» به کارگردانی سودابه بیضایی و تهیه‌کنندگی سودابه بیضایی و سید امیر سیدزاده از روز چهارشنبه ۳ بهمن در سینماهای منتخب گروه «هنروتجربه» آغاز می‌شود. این فیلم در شهر گهواره از شهرهای استان کرمانشاه فیلمبرداری شده، و داستان پگاه، دختر جوانی است که در مسیر جست‌وجوی خویش، با استاد طاهر یارویسی نوازنده مطرح تنبور آشنا می‌شود و قدم در راهی جدید می‌گذارد.

لینک کوتاه : https://avindaily.com/?p=53690

جویای نظرات شما هستیم

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین درج کامنت در آوین‌دیلی
  • کامنت‌های ارسالی شما، ابتدا توسط سردبیر آوینی ما بررسی خواهد شد.
  • اگر کامنت شما، حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.