آوین ویژه»

جهانگیر: قوه قضاییه پیگیر جنایات و خسارات رژیم صهیونیستی در جنگ ۱۲ روزه است قلع و قمع ۱۳ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی آزادشهر سرلشکر موسوی: موضع انقلاب اسلامی ایران، موضع حق و اصولی است نمایش‌های بخش «به علاوه فجر» جشنواره تئاتر فجر معرفی شدند ۱۳۵ تن عسل در بهشهر تولید شد بزرگداشت جانباختگان حادثه آتش‌سوزی بندر شهید رجایی ۸ راهکار ایران برای تقویت همکاری‌های قضایی شانگهای مجوز تأسیس ۶۰ مرکز تجاری در ۳۵ کشور صادر شده است توزیع ۲۰۰ پرس غذای گرم به مناسبت ایام محرم در بندر ترکمن تأکید دوباره دیوان عالی کشور بر منع تلقی “حکم” به “قرار” ۳ تیم پیاده‌نظام رژیم صهیونیستی در محاصره موشک‌های حزب‌الله دیدار عراقچی با نائب‌رئیس جریان حکمت ملی عراق پلیس در مسیر تأمین آسایش و امنیت مردم هرگز کوتاه نخواهد آمد مردم سوریه در جنوب این کشور تظاهرات برگزار می‌کنند فعالیت دستگاه‌های اجرایی لرستان در روز‌های ۷ و ۸ مرداد متوقف شد متقاضیان دریافت فوری سکه بخوانند | فرق پیش فروش با حراج سکه ستاره های پرسپولیس زیر تیغ وحید هاشمیان ایران خوردو با لوگوی جدید وارد بازار می شود + تصویر

7

۲.۵ میلیون ماهی تازه از مازندران صادر شده است 

  • کد خبر : 245937
  • 05 فوریه 2026 - 16:48
۲.۵ میلیون ماهی تازه از مازندران صادر شده است 

ساری – مدیرکل دامپزشکی مازندران گفت: در ۱۰ ماهه سال جاری، ۲.۵ میلیون تُن ماهی خوراکی تازه و منجمد از استان صادر شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حمزه آقاپور کاظمی بعد از ظهر پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: طی این مدت، بیش از ۲ میلیون و ۵۹۶ هزار کیلوگرم ماهی خوراکی تازه و منجمد از مازندران به بازارهای هدف صادر شده که این میزان نشان‌دهنده افزایش قابل توجه صادرات و اعتماد بازارهای جهانی به کیفیت محصولات استان است.

وی افزود: از این میزان، ۲ میلیون و ۹۴ هزار کیلوگرم مربوط به ماهی خوراکی تازه بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۵۳ درصدی داشته و همچنین صادرات ماهی منجمد نیز با ثبت رقم ۵۰۲ هزار و ۶۰۰ کیلوگرم، رشد ۵۵ درصدی را نشان می‌دهد.

مدیرکل دامپزشکی مازندران با تأکید بر نقش نظارت‌های بهداشتی در تحقق این موفقیت تصریح کرد: اجرای دقیق برنامه‌های پایش سلامت آبزیان، استقرار مستمر بازرسان دامپزشکی در واحدهای تولیدی و بسته‌بندی، انجام آزمایش‌های دوره‌ای و کنترل بهداشتی حمل‌ونقل، از مهم‌ترین عوامل افزایش صادرات ایمن و پایدار محصولات شیلاتی استان بوده است.

آقاپور کاظمی خاطرنشان کرد: اداره کل دامپزشکی مازندران با رعایت استانداردهای بین‌المللی و تسهیل فرآیند صدور مجوزهای بهداشتی صادراتی، تلاش کرده است ضمن حمایت از تولیدکنندگان، محصولی سالم و باکیفیت را روانه بازارهای جهانی کند.

وی در پایان گفت: این رشد قابل توجه، علاوه بر نشان دادن ظرفیت بالای تولید در استان مازندران، بیانگر نقش مؤثر دامپزشکی در حفظ سلامت مصرف‌کننده، ارتقای اعتبار ملی و توسعه صادرات غیرنفتی کشور است.

لینک کوتاه : https://avindaily.com/?p=245937

جویای نظرات شما هستیم

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین درج کامنت در آوین‌دیلی
  • کامنت‌های ارسالی شما، ابتدا توسط سردبیر آوینی ما بررسی خواهد شد.
  • اگر کامنت شما، حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.