آوین ویژه»

جدیدترین نرخ رهن کامل در تهران؛ از جنوب تا شمال پایتخت چقدر باید پرداخت کرد؟ راه‌اندازی سیکلوترون بیمارستان شریعتی به همت متخصصان صنعت هسته‌ای خبر بد برای تیم‌های پرسپولیس و استقلال حمل و نقل کالاهای فاسدشدنی؛ راهکارهایی برای جابه‌جایی ایمن مبلغ همسان سازی بازنشستگان لشکری هم واریز نشد! طرح‌های پدافند غیرعامل باید بومی سازی و عملیاتی شوند جزئیات طرح الگوی نوین تغذیه دانشجویی اعلام شد بسیجیان امروز نسل زد بسیج هستند حمله استقلالی‌ها به همسر مجتبی جباری سومین همایش اقتصادی خزر در تهران برگزار می‌شود همراهی خانواده حج و زیارت استان سمنان با پویش «زندگی با آیه‌ها» «ژن زامبی» از ۲ اسفند روی صحنه می‌رود؛ آغاز بلیت فروشی آغاز همکاری زوج جناب خان و کیایی؛ مواجهه رئیس جمهور با «جعبه سیاه» چگونه است؟ ویفر سیلیکونی و کاربردهای آن استقبال ضعیف نظامیان صهیونیست از لشکر مقابله با حملات مشابه طوفان الاقصی بازخوانی «آزادی» و رهایی در اندیشه شریعتی و حکیمی/عدالت خودِ دین است لزوم اصلاح نقاط حادثه‌خیز در تنگستان قیمت طلا و سکه امروز چهارشنبه ۹مهر/ افزایش قیمت‌ها؟

16

دهیاران سقز طرح‌های کاربردی برای توسعه روستاها ارائه دهند

  • کد خبر : 99090
  • 07 آوریل 2025 - 0:23
دهیاران سقز طرح‌های کاربردی برای توسعه روستاها ارائه دهند

سقز- فرماندار سقز، شوراهای اسلامی و دهیاران را بازوان توانمند توسعه دانست و از آنان خواست تا طرح‌های کاربردی و راهبردی خود را برای توسعه همه جانبه روستاها ارائه دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، ضیاالدین نعمانی شامگاه یکشنبه در نشست با دهیاران و اعضای شورای بخش مرکزی، بر نقش محوری آنان در توسعه روستایی تاکید کرد و ضمن تاکید بر اهمیت توسعه روستایی، اظهار داشت: توسعه روستایی با شعار محقق نخواهد شد و حفظ مشاغل، اشتغال و کارآفرینی در کمیته روستایی شهرستان به طور جدی پیگیری می‌شود.

وی شوراهای اسلامی و دهیاران را بازوان توانمند توسعه دانست و از آنان خواست تا طرح‌های کاربردی و راهبردی خود را برای توسعه همه جانبه روستاها ارائه دهند.

نعمانی همچنین از تقویت جایگاه تصمیم گیری محلی در اداره امور خبر داد.

فرماندار سقز بر ضرورت افزایش منابع درآمدی دهیاری‌ها، کاهش هزینه‌ها و تأمین منابع از درآمدهای محلی تاکید کرد و استفاده از انرژی خورشیدی در خانه باغ‌ها را راهکاری برای تأمین انرژی برشمرد.

اجرای ۱۳۱ پروژه با اعتبار ۲۳ میلیارد تومان در بخش مرکزی سقز
محمدی نیا، سرپرست بخشداری مرکزی سقز، در این نشست با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای توسعه روستایی گفت: در سال گذشته ۱۳۱ پروژه با اعتبار ۲۳ میلیارد تومان به همت دهیاری‌ها و مشارکت مردم در بخش مرکزی سقز اجرا شده است.

وی افزود: در حال حاضر ۷۱ دهیاری در این بخش فعال هستند و به زودی ۴ دهیاری دیگر نیز به این تعداد افزوده خواهد شد.

مطالبات دهیاران و اعضای شورای بخش مرکزی سقز

در ادامه این نشست، اعضای شورای بخش و دهیاران به بیان مهمترین مطالبات و مشکلات روستاهای بخش مرکزی پرداختند.

ورود فاضلاب و فضولات حیوانی به سدچراغ ویس، کمبود آب شرب، برداشت بی‌رویه شن و ماسه، عدم ثبات مدیریت بخشداری، ضرورت ایجاد زیرگذر در مسیر کریدوری و چهار خطه نمودن مسیر سقز _ بانه، استفاده از آب سد برای آب شرب، احداث مدرسه شبانه روزی دخترانه، احداث چمن مصنوعی در ۴ دهستان، کمبود کود کشاورزی، نبود میدان دام، امنیت شغلی دهیاران، توزیع عادلانه ماشین آلات، عدم آنتن دهی در برخی از روستاها، شکار بی‌رویه، تغییر نام روستاها، تقویت مشاغل غیرکشاورزی نظیر بوم گردی، تأثیر منفی معادن بر دامپروری و برگزاری همایش‌های بزرگداشت مفاخر روستایی از جمله مهمترین مسائلی بود که از سوی آنان مطرح شد.

تقدیر از دهیاران برتر

در پایان این نشست، از انور محمودزاده (دهیار زلفیله)، یوسف محمدی (دهیار قره گویز)، جمال فتحی (دهیار کیله شین)، افشین احمدی (دهیار مرخز) و بهزاد احمدکرمی (دهیار کهریزه حومه) که در ارزشیابی عملکرد دهیاران بخش مرکزی، رتبه‌های برتر را کسب کرده بودند، با اهدای لوح تقدیر، تجلیل به عمل آمد.

لینک کوتاه : https://avindaily.com/?p=99090

جویای نظرات شما هستیم

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین درج کامنت در آوین‌دیلی
  • کامنت‌های ارسالی شما، ابتدا توسط سردبیر آوینی ما بررسی خواهد شد.
  • اگر کامنت شما، حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.