آوین ویژه»

جام حذفی فوتبال؛ شمس‌آذر قزوین – شاهین تهران «اعتکاف» زیست در جهانی روحانی است کوبا: سازمان ملل نگذارد آمریکا جنگ را در منطقه شعله‌ور کند سیارتو: عرضه نفت روسیه به مجارستان پس از حملات پهپادی اوکراین متوقف شد کدام گوشی‌های سامسونگ اندروید ۱۵ را دریافت می‌کنند؟ فسخ قرارداد موسیمانه با استقلال؛ شایعه یا واقعیت؟ قیمت طلا امروز ۱۳ اسفند صعودی شد + جدول ۷ میلیون و ۶۰۰ هزار دانش‌آموز متوسطه اول و دوم غربالگری شده‌اند پزشکیان: اگر ادعای مسلمانی داریم نباید مردم گرسنه بخوابند/ کشور را آباد خواهیم کرد دسته عزاداری هیئت فاطمیون زنجان در شب عاشورا لاهوتی:نباید چای در ردیف محصولات پرآب قرارگیرد؛ وزارت کشاورزی ورود کند هنرمندان نقش راهبردی در تزریق امید و نشاط به جامعه دارند اعدام ۱۳ شهروند سوری به دست عناصر تروریست در حومه حمص تداوم افزایش خالص ارزش دارایی‌ صندوق‌های طلا گوگوش تیتریک روزنامه ایرانی شد / جلدی که جنجال آفرید! طاهری: حجم قاچاق ۳۵ میلیارد دلار است؛ راه‌های کاهش تلاطم‌های ارزی AFC ایران را ۶۰ هزار دلار جریمه کرد از آبروریزی تا واقعیت ماجرای پژمان جمشیدی/مرز باریک رسانه و عدالت

8

ادعای خزانه‌داری آمریکا: فشار اقتصادی بر ایران را به حداکثر می رسانیم

  • کد خبر : 97012
  • 03 آوریل 2025 - 2:17
ادعای خزانه‌داری آمریکا: فشار اقتصادی بر ایران را به حداکثر می رسانیم

وزیر خزانه‌داری آمریکا مدعی شد که واشنگتن فشار اقتصادی بر ایران را تا حد امکان افزایش خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تارنمای وزارت خزانه داری آمریکا، «اسکات بسنت» Scott Bessent ، وزیر خزانه‌داری آمریکا، در سخنرانی خود در نشست IMPACT بار دیگر بر ادامه سیاست شکست خورده فشار حداکثری علیه ایران تأکید کرد و مدعی شد: راهبرد ما روشن است: ما فشار اقتصادی را تا حد ممکن اعمال خواهیم کرد تا دسترسی حکومت ایران به منابع مالی که فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده آن را تأمین می‌کنند، مختل کنیم.

وی ادعا گرد: تحریم‌های گسترده‌ای در حال اجراست که تمامی مراحل زنجیره تأمین نفت ایران، از استخراج تا فروش و تسویه مالی را هدف قرار می‌دهد.

به ادعای وی، «این اقدامات در راستای جلوگیری از درآمد میلیاردها دلاری ایران از فروش نفت است که به ادعای وی، تهران از آن برای تأمین مالی برنامه‌های هسته‌ای و موشکی خود و همچنین حمایت از گروه‌های منطقه‌ای مانند حماس، حزب‌الله لبنان، حوثی‌ها و گروه‌های شبه‌نظامی در عراق استفاده می‌کند.»

بسنت همچنین به اقدام اخیر وزارت خزانه‌داری آمریکا در تحریم یک پالایشگاه مستقل و مدیرعامل آن در ۲۰ مارس اشاره کرد و مدعی شد که پالایشگاه‌های مستقل که نفت ایران را خریداری می‌کنند، شریان اصلی اقتصادی حکومت ایران هستند و ایالات متحده مصمم است این جریان درآمدی را قطع کند.

وزیر خزانه‌داری آمریکا ادعا کرد: ایران با ایجاد یک «سیستم بانکی سایه» تلاش دارد تحریم‌ها را دور بزند و ارز سخت به دست آورد.

وی افزود: واشنگتن از ابزارهای اطلاعاتی و همکاری با سیستم مالی بین‌المللی برای مقابله با این شبکه‌های مالی استفاده خواهد کرد.

لینک کوتاه : https://avindaily.com/?p=97012

جویای نظرات شما هستیم

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین درج کامنت در آوین‌دیلی
  • کامنت‌های ارسالی شما، ابتدا توسط سردبیر آوینی ما بررسی خواهد شد.
  • اگر کامنت شما، حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.