آوین ویژه»

سرمایه‌های اجتماعی سمن‌ها محور توسعه اجتماعی سمنان آغاز ماراتن کنکور با رقابت ۳۰ هزار مازندرانی تامین آب پایدار برای کرج دستگیری از نیازمندان کفاره گناهان کبیره است دوازده فیلم ایرانی در سینماهای بلغارستان به نمایش درآمد جزئیات جدید درباره حذف ۴ صفر از پول نحوه ثبت‌نام داوطلبان انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری اعلام شد خلق آثار هنری در کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش برجسته ای دارد تقویت ایمنی دامی چابهار با اجرای بیش از ۲۶۴ هزار نوبت واکسیناسیون خط ریلی رشت – آستارا روی دور کُند؛ پیشرفت فیزیکی فعلاً هیچ! واکنش ترکیه به سخنان نتانیاهو: مضحک است فردا چهارشنبه مدارس و دانشگاه های البرز تعطیل شد حزب الله لبنان: امتیاز دادن به اسرائیل بسیار خطرناک است خبر خوش بانک مرکزی برای صنایع کوچک / ارز تمامی ثبت سفارش‌ها تامین شد طعنه سنگین التعاون به بیرانوند + عکس ۷ مصدوم و یک فوتی در سانحه محور دهلران به اندیمشک جهش چشمگیر فعالیت نهنگ‌های دوج کوین هشدار رهبر انقلاب برای بشار اسد

6

معاون سازمان انرژی اتمی: کارخانه تولید کیک زرد احداث می‌کنیم

  • کد خبر : 64196
  • 09 فوریه 2025 - 17:56
معاون سازمان انرژی اتمی: کارخانه تولید کیک زرد احداث می‌کنیم

معاون سازمان انرژی اتمی ایران گفت: مجتمع معدنی و صنعتی ساغند از نظر مواد پرتوزا و نیز عناصر همراه، منطقه‌ای مستعد و راهبردی محسوب می‌شود و می‌تواند موجبات تحول در حوزه صنعت و معدن را فراهم سازد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، «سیدجواد احمدی» معاون سازمان انرژی اتمی و مدیرعامل شرکت تولید مواد اولیه و سوخت هسته‌ای ایران (تماس) در آیین آغاز عملیات استخراج و بهره‌برداری مواد پرتوزا و عناصر همراه در محدوده آنومالی ۱۰ مجتمع معدنی و صنعتی شهید سپهبد حاج «قاسم سلیمانی» (ساغند) ضمن تبریک ایام‌الله دهه مبارک فجر و اعیاد شعبانیه گفت: امروز عملیات عملیات استخراج و بهره‌برداری مواد پرتوزا و عناصر همراه در محدوده آنومالی ۱۰ مجتمع معدنی و صنعتی ساغند آغاز شد، شهریور ماه سال گذشته عملیات اکتشاف این محدوده را اجرا کردیم و اکنون به مرحله استخراج و بهره‌برداری از مواد پرتوزا و عناصر همراه در این معدن رسیده‌ایم.

احمدی تصریح کرد: در این پروژه که با مشارکت شرکت معدنی و صنعتی چادرملو آغاز شده است، در مجموع حدود ۴۰ میلیون تن مواد پرتوزا، کانی سنگ آهن و عناصر همراه وجود دارد. همچنین برنامه‌ریزی کرده‌ایم که کارخانه تولید کیک زرد با ظرفیت سالانه ۲۰ تن را احداث کنیم.

احمدی با اشاره به نقش معادن در افزایش اشتغال‌زایی منطقه توضیح داد: با بهره‌برداری معادن در این محدوده برای ۷۰۰ نفر فرصت شغلی ایجاد می‌شود.

لینک کوتاه : https://avindaily.com/?p=64196

جویای نظرات شما هستیم

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین درج کامنت در آوین‌دیلی
  • کامنت‌های ارسالی شما، ابتدا توسط سردبیر آوینی ما بررسی خواهد شد.
  • اگر کامنت شما، حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.