آوین ویژه»

رفع کلیه نیازهای بانکی شما، با بانکداری دیجیتالی پاسارگاد تقدیر حوزه‌های علمیه از مجاهدت‌های حافظان امنیت ۵ میلیون هکتار اراضی سال قبل رفع تداخل، حدنگاری وسنددار شد کاهش ۲۰ درصدی وقوع سرقت و افزایش ۵۳ درصدی کشفیات در خوزستان از «نواختن تار» تا تشریح مباحث عمیق فقه و فلسفه؛ راز تحول جهانگیرخان تصمیم عجیب کمیته انضباطی/ شجاع خلیل زاده محروم نشد! سوال مسابقه هجدهم زندگی با آیه ها در استان سمنان واکنش تند ترامپ به عفوهای دقیقه نودی بایدن جزئیات برگزاری جشنواره بین‌المللی خلیج‌فارس تشریح شد تصویر ریلی تهران ۱۴۲۰ رئیس‌جمهور: نگاه تمامیت‌خواهی آمریکا و اسرائیل به چین هم می‌رسد آنچه بخش خصوصی آبادان از سفر رئیس جمهور به خوزستان انتظار دارد مجرمان به محل جرم بازگشتند! بازسازی صحنه قتل امیرمحمد خالقی حریزاوی: کمرنگ شدن توحید، بستر رشد فرقه‌ها و جریان‌های انحرافی است آغاز ثبت نام در آزمون EPT از امروز سقف قیمت فروش مرغ ۱۰۵ هزار تومان شد شمار قربانیان انفجار پاکستان به ۲۰ کشته و ۳۰ زخمی افزایش یافت شوخی ناپسند شورای عالی کار با کارگران

7

استاندار تهران: عبور از دوره گذار اقتصادی نیازمند همراهی مردم است

  • کد خبر : 243806
  • 02 فوریه 2026 - 23:51
استاندار تهران: عبور از دوره گذار اقتصادی نیازمند همراهی مردم است

تهران- استاندار تهران، با اشاره به اینکه امنیت، پایه اصلی توسعه اقتصادی است، گفت: همراهی مردم و بخش خصوصی برای عبور از دوره گذار سیاست‌های جدید اقتصادی ضروری است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدصادق معتمدیان، شامگاه دوشنبه در جلسه شورای گفت‌وگوی استان که در اتاق بازرگانی تهران برگزار شد، با اشاره به وقایع یک‌ماه گذشته در کشور اظهار داشت: اعتراضات اولیه که از بازار و با محوریت مسائل اقتصادی آغاز شده بود، پس از چند روز با هدایت گروه‌های ضد انقلاب و دشمن خارجی به سمت اغتشاش و خشونت‌های سازمان‌یافته کشیده شد.

وی با تأکید بر اینکه در روزهای ابتدایی، سیاست استان تهران «مدارا و حفظ خونسردی» بود، افزود: تا پنج‌شنبه هیچ کشته یا مجروحی در درگیری‌ها نداشتیم و حتی تعداد مجروحان نیروهای امنیتی و انتظامی به مراتب بیشتر بود، اما از شب بعد، اغتشاشگران با تخریب گسترده اموال عمومی، آتش‌زدن مساجد، بانک‌ها، اتوبوس‌ها و حتی آمبولانس‌ها، فضایی کاملاً امنیتی ایجاد کردند.

معتمدیان با اشاره به تصمیم دولت برای اصلاح نظام ارزی گفت: در موضوع ارز ترجیحی، حذفی صورت نگرفته بلکه انتقال ارز ترجیحی از حلقه اول به انتهای زنجیره و حذف نظام ارز چندنرخی صورت گرفته و مطالبه دیرینه بخش خصوصی بود که در جهت شفاف‌سازی اقتصاد و مقابله با رانت انجام شد و طبیعتاً این تصمیم، دوره گذاری را ایجاد می‌کند که نیازمند تحمل و همراهی همگانی است.

وی همچنین با اشاره به حضور گسترده مردم در راهپیمایی ۲۲ دی ماه، آن را نشانه‌ای از هویت انقلابی و وحدت مردم در مقابل دشمن دانست و تصریح کرد: هیچ دولتی به دنبال نارضایتی مردم نیست، اما در شرایط کاملاً جنگی و تحت تحریم، تصمیمات دشواری باید گرفته شود که اثرات کوتاه‌مدت آن دیده می‌شود.

استاندار تهران در پایان از بخش خصوصی خواست تا پیشنهادهای عملی و کارشناسی خود را برای کاهش آثار تورمی و بهبود فضای کسب‌وکار ارائه دهند و این پیشنهادها در بالاترین سطوح دولت مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

لینک کوتاه : https://avindaily.com/?p=243806

جویای نظرات شما هستیم

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین درج کامنت در آوین‌دیلی
  • کامنت‌های ارسالی شما، ابتدا توسط سردبیر آوینی ما بررسی خواهد شد.
  • اگر کامنت شما، حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.