آوین ویژه»

دلیل سقوط ارزش سهام عدالت فاش شد (۱۵ دی) ایجاد فضای نمایشگاهی یکپارچه، رونق کسب‌وکارهای قم را تقویت می‌کند گزارش اختصاصی از بازدید میهمانان کنگره قدس از ناو شهید سلیمانی+ فیلم ادارات هرمزگان در روز چهارشنبه ۱۵ خرداد تعطیل شدند آیین رونمایی از ابرپرچم طرح ملی «زندگی با آیه ها» در تبریز حجت‌الاسلام وافی: کاروان صمود نماد همبستگی جهانی با مقاومت فلسطین است انتقاد از ارائه آمار اشتباه در بازار برنج بارش رحمت الهی در محلات گودرزی: تقویت بودجه فرهنگی، سرمایه‌گذاری راهبردی برای آینده کشور است کسی جلودار قیمت دلار نیست | نرخ روز دلار و سایر ارزها (۱۸ بهمن ۱۴۰۳) ولایتی: نمایش شرم الشیخ بخشی از نقشه اقتصادی ترامپ برای جهان عرب است سردار دقیقی: دشمن در سوریه دست‌درازی کرد اما دستش قطع می‌شود فاضل میبدی: مجازات سخت در قانون عفاف و حجاب، نتیجه معکوس می‌دهد آیین نامه هفته پژوهش به استانداران ابلاغ شد پیکر مطهر شهید بسیجی «عرفان یگانه» در روستای پوزگاه تشییع شد پزشکی از راه دور؛ راهبرد خروج نظام سلامت از بن‌بست هزینه و ناکارآمدی حضور رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در جلسه شورای فرهنگ قرآنی مازندران انتخاب نویسنده گیلانی به عنوان سفیر فرهنگی انجمن انسانیت مراکش

6

نامه ایران به اتحادیه بین‌المللی مخابرات: فوراً برای غیرفعال‌سازی پایانه‌های استارلینک در ایران اقدام کنید

  • کد خبر : 237835
  • 19 ژانویه 2026 - 21:55

یک هفته از قطعی اینترنت جهانی می‌گذرد و به‌جای بازگشت اینترنت، مقامات از مراجع بین‌المللی خواستار غیرفعال شدن استارلینک در ایران شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و براساس گزارش ایسنا، ایران به دبیرکل اتحادیه بین‌المللی مخابرات (ITU) نامه‌ای ارسال کرده است و استفاده غیرقانونی از سرویس ماهواره‌ای استارلینک را «تهدیدی جدی برای امنیت ملی» خواند.

در نامه، نماینده دائمی ایران در سازمان ملل تأکید کرد که گروه‌های تروریستی از پایانه‌های استارلینک برای هماهنگی خرابکاری و آموزش نیروها بهره می‌برند و خواستار غیرفعال‌سازی فوری این تجهیزات در قلمرو ایران شد. همچنین، ایران بر حق حاکمیتی خود برای متوقف کردن ارسال‌های غیرمجاز به استناد قطعنامه ۲۲ (REV.WRC‑23) تأکید کرد و از ITU و هیأت مقررات رادیویی درخواست اقدام ملموس برای جلوگیری از تکرار این تهدید نمود.

در ادامه این نامه آمده است که وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری اسلامی ایران نیز بر تعهد ایران برای بازگرداندن و حفظ بسترهای ارتباطی امن برای عموم تأکید کرده و این وزارتخانه را متعهد به ارائه بسترهای ارتباط عمومی امن، همزمان با رعایت الزامات امنیتی و حقوق شهروندان دانسته است.

۲۲۷۲۲۷

لینک کوتاه : https://avindaily.com/?p=237835

جویای نظرات شما هستیم

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین درج کامنت در آوین‌دیلی
  • کامنت‌های ارسالی شما، ابتدا توسط سردبیر آوینی ما بررسی خواهد شد.
  • اگر کامنت شما، حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.