آوین ویژه»

اسرائیل هم از شورای حقوق بشر سازمان ملل خارج شد قیمت طلا و سکه امروز دوشنبه یک دی 1404/ افزایش شدید قیمت + جدول موفقیت ۲ انیمیشن‌ کوتاه ایرانی در جشنواره بابل رمضان در آذربایجان؛ از تعطیلی رستوران‌ها تا ارج‌گزاری روز جهانی قدس سازمان توسعه تجارت: مخالف تعرفه بالای خودرو های وارداتی هستیم پورمحمدی: منابع موجود برای تأمین کامل کالاهای اساسی و دارو کافی نیست رفتن در لندن به نمایش درمی‌آید تداوم تحرکات نظامیان صهیونیست در جنوب سوریه انتقاد شدیدالحن جمهوری اسلامی/ از روسیه و ترکیه بازی خوردیم؛ ارتش سوریه را خریده بودند! برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش، فردا و پس‌فردا؛ انتخاب ۳۰ هزارنفر بارندگی کم سابقه در گرمسار/ آبگرفتگی معابر کار مردم را دشوار کرد انصاری: مدیریت کانون‌های گرد و غباری خارجی در دستور کار دولت است تعطیلی مکرر مدارس ضربه جدی به آینده آموزشی کشور می‌زند چگونه از حذف یارانه خود جلوگیری کنیم ؟ مسکن چه سهمی از تورم ایرانیان دارد؟ حماس حاکمیت خارجی در غزه را نمی‌پذیرد؛ آمریکا به فریب عادت دارد عراقچی: شکست ارتش سوریه باید برای ما یک زنگ هشدار باشد خداحافظی با اندروید / ناتینگ سیستم عامل جدید می‌سازد

7

توضیحات حضرتی در مورد انتصاب «سقاب اصفهانی»

  • کد خبر : 190597
  • 16 نوامبر 2025 - 21:55
توضیحات حضرتی در مورد انتصاب «سقاب اصفهانی»

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت توضیحاتی را در خصوص انتصاب «اسماعیل سقاب اصفهانی» به عنوان رئیس سازمان بهینه سازی و مدیریت راهبردی انرژی از سوی رئیس جمهور ارائه کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، الیاس حضرتی درباره برخی حواشی پیش آمده پیرامون انتصاب «اسماعیل سقاب اصفهانی» به عنوان رئیس سازمان بهینه‌سازی و مدیریت راهبردی انرژی، اظهارکرد: در روزهای اخیر ایرادات، ابهامات، سوالات و … از سوی علاقه‌مندان به دولت در مورد حکم دکتر پزشکیان برای آقای سقاب اصفهانی مطرح شد که لازم است توضیحاتی در خصوص آن ارائه شود، اما پیش از هرچیز لازم می‌دانم از حساسیت تمامی این عزیزان و دلسوزان نسبت به دولت خودشان تشکر و قدردانی کنم. این گلایه‌ها و انتقادات بدون شک از سر دلسوزی و علاقه‌مندی به دولت و جناب آقای دکتر پزشکیان است.

حضرتی با اشاره به موضوع ناترازی بیان کرد: از زمان آغاز به کار دولت چهاردهم، حجم زیادی از ناترازی‌ها در حوزه‌های مختلف انرژی از جمله برق، گاز، بنزین، آب و برجای مانده و حل این مساله به عنوان یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های رئیس جمهور در دستورکارقرار دارد، به‌طوری‌که آقای پزشکیان شخصاً این موضوع را بررسی کرده و آن را جز یکی از مهم‌ترین اولویت‌های خود قرار داد. در همین راستا نیز از بیش از یک‌سال پیش تاکنون جلسات متعددی با حضور وزرا، معاونان رئیس جمهور، کارشناسان، نخبگان و فعالان این حوزه برگزار و راهکارهای عبور از ناترازی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت ادامه داد: طرح‌های مختلفی برای حل معضل ناترازی‌ها طی سالیان اخیر از سوی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، سازمان برنامه و بودجه، دستگاه‌ها، کارشناسان، پژوهشکده‌ها و … ارائه شده بود که رئیس جمهور تمامی آنها را مورد بررسی قرار داده و در همین راستا نیز با صاحب‌نظران مختلف دیدار و جلسات متعددی را نیز برگزار کرده است.

حضرتی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای حل مشکل ناترازی‌ها گفت: در بخش حل مشکل ناترازی برق، کار وسیع و جامعی صورت گرفته و نهضت نصب پنل‌های خورشیدی و استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر آغاز شده است. در همین راستانیز در طول همین یکسال به اندازه ۴۰ سال قبل از آن به ظرفیت و سهم انرژی‌های تجدیدپذیر در تولید برق افزوده شد و امید است که تا پایان سال ۱۴۰۵ بخش اعظمی از ناترازی موجود در حوزه برق حل شود.

وی اضافه کرد: در حوزه آب نیز موضوع برعهده تیمی از نخبگان و کارشناسان در دانشگاه تهران قرارداده شد و چندین دانشگاه دیگر نیز در این بخش با دولت همکاری کردند تا این موضوع را نیز با توجه به شرایط خشکسالی‌های پیاپی تا حد امکان بتوان مدیریت و حل کرد.

حضرتی با اشاره به مجموع جلسات برگزار شد با افراد و صاحبنظران اظهارکرد: در مجموع این بحث‌ها و جلسات برگزارشده، آقای سقاب اصفهانی و تیم ایشان با توجه به تجربه طولانی که در دولت شهید رئیسی نیز داشتند و همچنین با توجه به جامعیت طرح و ایده‌ای که مطرح کردند، به نوعی مسلط‌ترین گروهی بودند که برنامه جامعی برای حل مشکلات ناشی از ناترازی ارائه کردند. از این رو رئیس جمهور نیز در حکمی ایشان را به عنوان عنوان رئیس سازمان بهینه سازی و مدیریت راهبردی انرژی منصوب کردند. جمع‌بندی نهایی رئیس جمهور پزشکیان نیز این بود که طرح‌های ارائه شده از سوی این تیم کامل‌تر و نزدیکی بیشتری با موضوع عدالت انرژی که مدنظر رئیس جمهور نیز قرار داشت، دارد.

حضرتی با بیان اینکه آقای سقاب اصفهانی از حدود هشت ماه پیش طرح‌ها و ایده‌های خود را به برخی از کارشناسان نیز ارائه کرده بودند، گفت: ایشان به‌زودی جزئیات برنامه‌ها و طرح‌های خود برای حل مشکل ناترازی انرژی را به شکل رسانه‌ای نیز ارائه خواهند کرد.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت با بیان اینکه با اجرای این طرح‌ها بخشی از مشکلات در حوزه ناترازی رفع خواهد شد، گفت: یکی از پروژه‌های جدی و کلان دولت چهاردهم حل مشکل ناترازی‌هاست و امید است که همه برای حل این مشکل به دولت و در واقع به کشور عزیزمان کمک کنند تا بتوان از نتایج آن به نفع کشور و مردم بهره‌برد.

جهت‌گیری برنامه‌های سقاب اصفهانی منطبق با رویکرد رئیس جمهور پزشکیان است

وی در پاسخ به پرسشی در مورد جهت‌گیری ایده‌ها و نقطه‌نظرات دکتر سقاب اصفهانی با دیدگاه و رویکرد رئیس جمهور پزشکیان و دولت وفاق ملی نیز گفت: آقای سقاب اصفهانی کاملاً از رویکردهای رئیس جمهور در این حوزه با خبر هستند و جهت‌گیری و برنامه‌های تیم ایشان نیز منطبق با همین رویکرد است. جای نگرانی در این خصوص وجود ندارد و ایشان قطعاً دیدگاه‌های رئیس جمهور در حوزه عدالت انرژی را دنبال و اجرا خواهند کرد.

حضرتی در پایان با تاکید بر اینکه رئیس جمهور در ادامه نیز با جدیت بر اجرای سیاست‌ها و طرح‌ها در حوزه رفع ناترازی نظارت خواهندکرد، گفت: گزارشی از اقدامات انجام شده به شکل منظم به رئیس جمهور ارائه خواهد شد.

لینک کوتاه : https://avindaily.com/?p=190597

جویای نظرات شما هستیم

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین درج کامنت در آوین‌دیلی
  • کامنت‌های ارسالی شما، ابتدا توسط سردبیر آوینی ما بررسی خواهد شد.
  • اگر کامنت شما، حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.