آوین ویژه»

ورود قاریان بین‌المللی به مشهد استقبال مقامات وزارت خارجه عمان از تیم مذاکره کننده ایرانی بلاتکلیفی در نقل و انتقالات استقلال مهاجرانی:‌ موضوع انتقال پایتخت در دست مطالعه است اطلاعیه جدید باشگاه استقلال درباره انتخاب سرمربی سرگردانی ۱۴ ساعته مسافران «پارس‌ایر» در مشهد| اتوبوس جایگزین هواپیما شد خسرو دهقان در پاتوق کوتاه؛ ترس، امید و هویت روایت می‌شود گلوبس: اسرائیل ثبات امنیتی ندارد تخریب ۲۸۰ هزار واحد مسکونی در غزه ملت فلسطین خواسته‌های خود را به رژیم جنایتکار صهیونیست تحمیل کرد محموله بنز ایران‌خودرو به گمرک رسید بهترین شرکت های باربری اصفهان به عراق قاچاق گسترده بادام هندی در بازار| واردات پنج قلم آجیل و خشکبار آزاد شود مهلت ثبت‌نام آزمون وکالت مرکز وکلای قوه قضائیه سال ۱۴۰۴ تمدید شد اعلام آمادگی نیروهای «قسد» برای ایجاد منطقه خالی از سلاح در «عین العرب» سوریه عارف: راهی جز دستیابی به علوم فضایی نداریم ماجرای توزیع غیر قانونی واکسن گارداسیل همدلی پیش از قضاوت؛ «کی‌پاپ» دیدگاه شما را نسبت به نوجوانان تغییر می‌دهد

2

ضرورت توجه به امنیت زنان در فضاهای شهری و عمومی

  • کد خبر : 181629
  • 30 اکتبر 2025 - 17:24
ضرورت توجه به امنیت زنان در فضاهای شهری و عمومی

معاون بررسی‌های راهبردی معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده، امنیت زنان در فضاهای شهری و عمومی را پیش‌شرط حضور فعال آنان در عرصه‌های اقتصادی و اجتماعی دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست تخصصی «بررسی ابعاد اجتماعی، فرهنگی و کالبدی مؤثر بر امنیت بانوان در فضاهای عمومی»، با هدف ارتقای احساس امنیت زنان در جامعه به همت معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده و با حضور نمایندگان دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط از جمله سازمان بهزیستی کشور، وزارت کشور، سازمان همیاری شهرداری‌ها، شهرداری تهران، دادستانی کل کشور و دادستانی عمومی و انقلاب تهران برگزار شد.

در این نشست ابعاد مختلف مؤثر بر احساس امنیت زنان در فضاهای شهری مورد بررسی قرار گرفت و بر اهمیت طراحی کالبدی شهر، الزامات اجتماعی و فرهنگی و ایجاد فضاهای امن برای حضور بانوان تأکید شد.

نرجس ابوالقاسمی معاون بررسی‌های راهبردی معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده در این نشست، با بیان تجربه موفق «طرح ارتقای احساس امنیت زنان و خانواده‌ها در شهر تهران» در سال ۱۳۹۸ الی ۱۴۰۰ گفت: در این طرح با مشارکت زنان و مدیریت شهری، فضاهای ناامن شهری شناسایی و شاخص‌هایی برای ارزیابی امنیت محیطی تدوین شد که در نهایت به اقدام عملی شهرداری برای رفع این فضاها منجر شد.

معاون بررسی‌های راهبردی معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده با تأکید بر ضرورت توسعه این تجربه به سطح ملی اظهار کرد: می‌توان طرح ارتقای احساس امنیت زنان را با لحاظ الزامات ملی به الگویی برای سایر استان‌ها و شهرهای کشور تبدیل کرد تا با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط، فضای امن‌تری برای حضور اجتماعی زنان فراهم شود.

وی همچنین با اشاره به رویدادهای اخیر و دغدغه‌های عمومی نسبت به امنیت زنان، تصریح کرد: تحقق این هدف نیازمند عزم ملی و همکاری فرادستگاهی است؛ زیرا نهادهایی چون وزارت کشور، سازمان بهزیستی، شهرداری‌ها، نیروی انتظامی و دستگاه قضائی هرکدام نقشی مؤثر در این مسیر دارند.

در ادامه نشست، نمایندگان دستگاه‌های مختلف ضمن طرح دیدگاه‌های کارشناسی خود، راهکارهای اجرایی برای بهبود وضعیت فضاهای شهری، تقویت نظارت اجتماعی و افزایش اعتماد عمومی زنان را بررسی کردند.

در پایان مقرر شد کمیته‌های کارشناسی تخصصی با مشارکت دستگاه‌های مربوطه تشکیل و نسبت به تدوین «شیوه‌نامه جامع ارتقای احساس امنیت زنان در محیط‌های شهری و اجتماعی» اقدام شود.

لینک کوتاه : https://avindaily.com/?p=181629

جویای نظرات شما هستیم

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین درج کامنت در آوین‌دیلی
  • کامنت‌های ارسالی شما، ابتدا توسط سردبیر آوینی ما بررسی خواهد شد.
  • اگر کامنت شما، حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.