آوین ویژه»

فوری/ مدارس این استان فردا دوشنبه ۸ دی ۱۴۰۴ تعطیل شد شیوه ابتکاری حماس در تحویل اجساد ۴ صهیونیست+ تصاویر ماجرای عذرخواهی از مردم بابت پخش سریال مختارنامه دستگیری عاملان درگیری در شهر جدید سهند ملت ایران پیروز جنگ تحمیلی دشمن بود مصوبه مهم شورای عالی حوزه در مورد ارائه دروس آزاد کشورهایی علاقه دارند جوان ایرانی به جای خلاقیت به سمت مواد مخدر برود امسال ۱۰۶ نفر در همدان با گاز مونوکسیدکربن مسموم شدند برگزاری ویژه‌برنامه‌های فرهنگی و مذهبی تاسوعا و عاشورا در استان تهران مروری بر تشکل‌های دختران حاج قاسم در مقام کنشگران اجتماعی خروش نمازگزاران البرزی در حمایت از مردم مظلوم غزه و لبنان «نابغه» به شبکه آموزش آمد فرماندار میانه: توسعه شبکه فاضلاب و آبرسانی، خواسته جدی مردم است فرزند سردار شهید: پدرم پرچم مبارزه با استکبار را به دست گرفت شهرک کشاورزی در اردبیل احداث می‌شود الهلال در بحران! ترلان پروانه و شروین حاجی‌پور با هم به مشکل خوردند! + عکس فرصت‌سوزی پرداختن به آسیب‌های اجتماعی استان اثر جبران‌ناپذیر همراه دارد

10

استاندار سمنان: مداخلات غیرتخصصی، آفت نظام اداری است

  • کد خبر : 179211
  • 26 اکتبر 2025 - 21:56
استاندار سمنان: مداخلات غیرتخصصی، آفت نظام اداری است

سمنان-استاندار سمنان با انتقاد از مداخلات غیرتخصصی و برداشت‌های سلیقه‌ای از قوانین، بر لزوم اصلاح ساختار اداری، اجرای دقیق قانون حمایت از حقوق معلولان وچابک‌سازی دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدجواد کولیوند بعدازظهر یکشنبه در جلسه مشترک شورای برنامه‌ریزی و توسعه و شورای راهبری تحول اداری استان سمنان، مداخلات غیرتخصصی را از مهم‌ترین آسیب‌های نظام اداری دانست و بر ضرورت اصلاح ساختارها و رعایت دقیق قانون در مسیر خدمت‌رسانی به مردم تأکید کرد.

استاندار سمنان با تأکید بر اهمیت اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید خود را در قبال حقوق معلولان و خدمت به این قشر توانمند جامعه مسئول بدانند. قانون حمایت از حقوق را همه دستگاه‌ها مکلف به رعایت آن هستند. اگر هر مدیری خود را جای خانواده‌ای بگذارد که فرزند معلول دارد، بهتر درک می‌کند که اجرای این قانون چقدر اهمیت دارد.

کولیوند با انتقاد از بی‌توجهی برخی دستگاه‌ها نسبت به مکاتبات بهزیستی و سهمیه سه درصدی استخدام معلولان افزود: اینکه رئیس بهزیستی بگوید مکاتبات متعددی با دستگاه‌ها انجام داده اما پاسخی دریافت نکرده، پذیرفتنی نیست و همچنین در واگذاری اماکن ورزشی به بخش خصوصی، شرط استفاده رایگان معلولان باید به‌صورت الزام در قراردادها لحاظ شود تا حقوق آنان رعایت شود.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت تحول در ساختار اداری گفت: یکی از اشکالات جدی نظام اداری، مداخلات غیرتخصصی و دخالت‌های بی‌مورد در فرآیند تصمیم‌گیری‌ها ایت، لذا هر مدیر باید در حوزه وظایف و اختیارات خود عمل کند و از ورود به موضوعات خارج از تخصص بپرهیزد تا روند کار دستگاه‌ها دچار وقفه نشود.

استاندار سمنان افزود: برداشت‌های سلیقه‌ای از قوانین و اجرای غیرواحد مقررات باعث کندی خدمت‌رسانی و نارضایتی مردم می‌شود. دستگاه‌های اجرایی باید قانون را به‌صورت دقیق و هماهنگ اجرا کنند و اجازه ندهند تصمیمات شخصی یا سلیقه‌ای موجب سردرگمی مردم شود.

کولیوند با تأکید بر توسعه خدمات آنی و تسهیل فرآیندهای اداری تصریح کرد: هدف از دولت الکترونیک، کاهش بروکراسی و تسهیل دسترسی مردم به خدمات است. دستگاه‌های خدمات‌رسان باید به‌گونه‌ای عمل کنند که مردم در کمترین زمان ممکن بتوانند کار خود را انجام دهند، بدون اینکه با فرآیندهای طولانی و پیچیده مواجه شوند.

وی با بیان اینکه چابک‌سازی اداری باید با نگاه خلاقانه دنبال شود، گفت: قانون برای حل مشکلات مردم است، نه ایجاد مانع. مدیران باید با خلاقیت و در چارچوب ضوابط، اجرای قانون را به ابزاری برای گره‌گشایی تبدیل کنند.

استاندار سمنان با قدردانی از تلاش مدیران و کارشناسان دستگاه‌های اجرایی استان در جذب اعتبارات عمرانی تا پایان شهریورماه گفت: از همه مدیران می‌خواهم ضمن رعایت قوانین و مقررات، با روحیه جهادی، انسانی و مسئولانه در مسیر خدمت‌رسانی به مردم گام بردارند و اجازه ندهند مداخلات غیرتخصصی روند پیشرفت را کُند کند.

لینک کوتاه : https://avindaily.com/?p=179211

جویای نظرات شما هستیم

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین درج کامنت در آوین‌دیلی
  • کامنت‌های ارسالی شما، ابتدا توسط سردبیر آوینی ما بررسی خواهد شد.
  • اگر کامنت شما، حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.