آوین ویژه»

سلیمانی: کرمانشاه در یک سال گذشته مدیریتی فعال و مؤثر داشت جاده کندوان از ساعت ۱۱ یکطرفه می شود پروژه فروآلیاژ شیروان در مسیر پیشرفت آخرین جزئیات درباره واریز سود سهام عدالت در سال ۱۴۰۳ حمایت از پذیرش دانشجویان اخراجی آمریکایی در دانشگاه‌های ایران عکاسان طبیعت در این مسابقه شرکت کنند مخبر: دشمنان در تقابل با تنگه هرمز آرزوهای واهی دارند ۱۱ کشته و زخمی در حمله حزب‌الله به منطقه اشغالی «شفاعمرو» در دیدار ترامپ و جولانی چه گذشت؟ واریز سود سهام عدالت از امروز انجام می شود + جزئیات ایمیدرو پیگیر تأمین ارز مورد نیاز صنعت آلومینیوم کشور است قیمت اتریوم امروز شنبه ۳ آبان ماه ۱۴۰۴/اتریوم افزایشی شد پویش «۱۰۰۱ امید» برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد پیش‌بینی تولید ۲۵۴ هزار تن مرغ تا پایان خرداد هپاتیت یکی از بازیکنان فوتبال به دیگران سرایت می‌کند؟ مشاهدات عینی فعالان عرصه هیئت از لبنان روایت می شود همدلی رمز عبور از موانع و مشکلات است حمله هوایی رژیم صهیونیستی به لاذقیه سوریه

10

پزشکیان: کینه ملت‌های منطقه از اسرائیل، به سادگی فراموش نخواهد شد

  • کد خبر : 164560
  • 29 سپتامبر 2025 - 15:56
پزشکیان: کینه ملت‌های منطقه از اسرائیل، به سادگی فراموش نخواهد شد

رئیس جمهور گفت: رفتار ظالمانه و قانون‌گریزانه اسرائیل نفرت گسترده‌ای در میان ملت‌های منطقه ایجاد کرده و این کینه به سادگی فراموش نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود پزشکیان رئیس جمهور کشورمان در گفتگو با شبکه تلویزیونی آمریکایی فاکس نیوز، گفت: اولاً آژانس از مراکز ما بازدید می‌کرد، گزارش‌ها را هم ارائه داد. گزارش خلاف آن چیزی است که آن‌ها [آمریکایی ها] می‌گویند. همچنین ما با آمریکا گفتگو می‌کردیم که حمله کردند.

وی افزود: ما اعلام کردیم آماده‌ایم که آماده همکاری هستیم. من اعلام کردم که به دنبال سلاح هسته‌ای نیستیم و آماده‌ایم همه راستی‌آزمایی‌ها را انجام بدهند. در عین حال آژانس بین المللی هسته ای مسئول ارزیابی بود. یک گزارش آژانس از ما در جهت اینکه به طرف سلاح هستیم تا حالا نداده است.

پزشکیان تاکید کرد: آژانس بارها و بارها آمده، ارزیابی کرده و همه این ارزیابی‌هایی که داده، ارزیابی‌هایی بود که ایران در آن چارچوب عمل می‌کرده است.متأسفانه در حین گفتگویی که داشتیم، در حین اینکه ما آماده بودیم این شفاف‌سازی را انجام بدهیم، حمله را آغاز کردند.

رئیس جمهور اظهار کرد: ما از گفتگو فرار نکرده بودیم و اتفاقاً داشتیم صحبت می‌کردیم، اما حمله کردند، لذا روندی که ایجاد شده این است که در کشور ما بر اساس بدعهدی‌هایی که دارد شکل می‌گیرد و عدم پایبندی به آنچه که گفته می‌شود، یک نوع بی‌اعتمادی ایجاد شده است.

وی ادامه داد: این بی‌اعتمادی این باور را از ذهن سیاستمداران ما و به‌خصوص مقام معظم رهبری ایجاد کرده است که آمریکا نمی‌خواهد مشکل را حل کند. همچنین آمریکا به دلیل حمایت و پشتیبانی از رژیم صهیونیستی می‌خواهد ناآرامی در منطقه شکل بگیرد.

رئیس جمهور تاکید کرد: ما هیچ گاه از گفتگو فرار نکردیم و اتفاقاً در میز مذاکره بودیم و اکنون هم در رابطه با همین اسنپ‌بکی که می‌خواهند اجرا بکنند، گفتگو کردیم. تمام شرایطی که ممکن بود، با آن‌ها را در میان گذاشتیم. حتی با اروپایی‌ها به تفاهماتی، رسیدیم اما آمریکا قبول نمی‌کند، می‌خواهد اسنپ‌بک اجرا شود اما آیا اسنپ‌بک بکند مشکل را حل می‌کند در حالیکه به نظر من وضعیت را بدتر می‌کند.

رئیس جمهور اظهار کرد: هر کسی ظلم نکند، زور نگوید و بر اساس قوانین انسانی عمل کند، می‌تواند زندگی کند، ولی هر کسی این قوانین را زیر پا بگذارد و رفتاری را انجام بدهد که خودبه‌خود انسان‌ها را در مقابل خودش به عکس‌العمل وادار می کند و حتماً مشکل پیدا می‌کند و این به رفتار اسرائیل و نوع برخوردی که با مردم منطقه می‌کند، باز می‌گردد.

وی بیان کرد: این چیزی نیست که مثلاً با گفتن و یا تأیید و یا رد ما مسئله حل بشود. برخوردی که در منطقه شکل می‌گیرد و تنفری که الان در ذهن انسان‌هایی که در منطقه است به وجود آمده، به این سادگی از ذهن‌ها خارج نشده و فراموش نمی‌شود.

لینک کوتاه : https://avindaily.com/?p=164560

جویای نظرات شما هستیم

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین درج کامنت در آوین‌دیلی
  • کامنت‌های ارسالی شما، ابتدا توسط سردبیر آوینی ما بررسی خواهد شد.
  • اگر کامنت شما، حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.