آوین ویژه»

زمان و مکان دیدارهای تیم ملی اعلام شد افتتاح مدارس دخترانه در روستای سفیده‌خوان حریق در شهرک ولایت کرمانشاه یک قربانی گرفت تصمیم اسپانیا برای شکایت از رژیم صهیونیستی در دیوان بین المللی کیفری مرگ جوان ۳۳ ساله بر اثر گاز گرفتگی در نجف آباد چشم طمع وزیر صهیونیست به کرانه باختری افشای مسیر جدید صادرات کالاهای ترکیه به اراضی اشغالی روایات درباره فضیلت پیاده‌روی اربعین چه می‌گویند یارانه ناعادلانه هوایی؛ آیا سفرهای هوایی در دسترس می مانند؟ مجوز فعالیت موزه دانشگاه بیرجند صادر شد معرفی داوران بخش‌های نهمین دوسالانه هنرهای تجسمی «هنرنگار» آخرین جزئیات درباره آمار معاملات بورسی | زعفران چقدر معامله شد؟ قیمت ارزهای دیجیتال در بازار امروز/ روسیه در فکر ذخیره رمزارز دیجیتال است یک هنرمند نقاش در حمله رژیم صهیونیستی به شهادت رسید لزوم مقابله با صیدهای غیرقانونی وزیر علوم به پویش «نه به تصادف» پیوست ابعاد اخلاقی و مدیریتی شهیدان رجایی و باهنر برای نسل جوان تبیین شود ویسام بن یدر رسماً به تیم سپاهان پیوست

18

امضای تفاهم‌نامه حوزه علمیه خراسان و دانشگاه علوم اسلامی رضوی

  • کد خبر : 162861
  • 27 سپتامبر 2025 - 17:22
امضای تفاهم‌نامه حوزه علمیه خراسان و دانشگاه علوم اسلامی رضوی

تفاهم‌نامه همکاری مشترک حوزه علمیه خراسان و دانشگاه علوم اسلامی رضوی در جریان نشستی با حضور مسئولان این دو مرکز علمی و حوزوی به امضا رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر، در این جلسه حجت‌الاسلام والمسلمین علی خیاط مدیر حوزه علمیه خراسان ضمن تاکید بر جایگاه دانشگاه علوم اسلامی رضوی به عنوان یکی از مراکز تخصصی حوزه علمیه خراسان، اظهار کرد: انعقاد تفاهم‌نامه‌ها معمولاً با مراکزی که ماهیت مستقلی دارند صورت می‌گیرد، اما با توجه به اینکه دانشگاه علوم اسلامی رضوی علاوه بر تأکید بر نقش و هویت حوزوی خویش، به شکل مستقل و زیر نظر ادارات آستان قدس رضوی فعالیت می‌کند، امضای این تفاهم‌نامه ضروری به نظر می‌رسید.

وی افزود: تعامل و همکاری میان این دو مرکز از گذشته تاکنون وجود داشته و در این مدت، هر دو مجموعه توانسته‌اند به خوبی از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های یکدیگر بهره‌مند شوند.

مدیر حوزه علمیه خراسان همچنین با اشاره به ظرفیت گسترده آستان قدس رضوی تصریح کرد: این مجموعه می‌تواند در کنار حوزه علمیه خراسان و در قالب یک ستاد همکاری مشترک، فعالیت‌های متنوعی را رقم بزند و از فرصت‌ها و توانمندی‌های متقابل بهره ببرد.

وی با ذکر نمونه‌هایی همچون برگزاری مدرسه تابستانه دارالعلم و برنامه‌های دهه آخر صفر، این اقدام‌ها را نشانه تعامل سازنده حوزه و آستان قدس رضوی دانست.

در ادامه، حجت‌الاسلام والمسلمین جهانگیری نیز با اشاره به سابقه همکاری‌های میان این دو مرکز گفت: دانشگاه علوم اسلامی رضوی همواره بر انجام وظیفه خود در عرصه حوزوی تاکید داشته و امروز نیز، بر پایه ظرفیت‌های حوزه علمیه خراسان، زمینه تعالی خود را در قالبی رسمی (تفاهم نامه) فراهم خواهد کرد.

وی افزود: دانشگاه علوم اسلامی رضوی خود را بخشی از حوزه علمیه خراسان می‌داند و ماهیت این مرکز، کاملاً حوزوی است؛ این رویکرد همواره محور فعالیت‌های دانشگاه بوده است.

در پایان این جلسه، تفاهم‌نامه همکاری میان حوزه علمیه خراسان و دانشگاه علوم اسلامی رضوی توسط حجت‌الاسلام والمسلمین خیاط و حجت‌الاسلام والمسلمین جهانگیری به امضا رسید.

این تفاهم‌نامه زمینه‌ساز توسعه همکاری‌های علمی، آموزشی و پژوهشی و فرهنگی دو مجموعه خواهد بود.

لینک کوتاه : https://avindaily.com/?p=162861

جویای نظرات شما هستیم

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین درج کامنت در آوین‌دیلی
  • کامنت‌های ارسالی شما، ابتدا توسط سردبیر آوینی ما بررسی خواهد شد.
  • اگر کامنت شما، حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.