آوین ویژه»

گناه، پیچیدگی‌های زندگی را افزایش می‌دهد سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به شهر مریوان حمایت چین و روسیه از ایران برابر ماشه مشروط شد پشت‌پرده حملات جدید سایبری / بدافزار از راهی وارد می‌شود که هیچ‌کس انتظارش را ندارد درگیری فیزیکی در یکی از مدارس خمام؛ یک دانش آموز مجروح شد ترامپ این چهره را به درخواست پوتین برکنار کرد قیمت ارز‌های دیجیتال امروز یکشنبه ۷ دی ۱۴۰۴ / بیت‌کوین و اتریوم صعودی شدند روایت مردی که ثروتش را وقف علم کرد در «بر بلندای البرز» مهمان ترسناک در موتور ایرباس غول‌پیکر شوک بزرگ به تراکتور / استعفای جنجالی در یک استوری قهرمانی معجزه‌آسای سپاهان در نیم‌فصل لیگ برتر آغاز واریز سود سهام عدالت از فردا چهارشنبه ۹ مهر ۱۴۰۴ / هر سهامدار چقدر سود دریافت می‌کند؟ ۶۰۰ کیلوگرم گوشت آلوده در گنبد معدوم شد ربیعی برای تغییر ساعت بازی ذوب‌آهن با ملوان درخواست داد آئین معنوی پنجشنبه آخر سال در آستان مقدس امامزاده عقیل (ع) برگزار شد دوراهی اخلاقی مامور پلیس در «تنها کنار هم»؛ نمی‌خواهم شبیه سعید روستایی فیلم بسازم قیمت طلا در ایران سقوط کرد + جدول ۶ آبان ۱۳ شرکت غیربورسی سهام عدالت در بلاتکلیفی

15

هشدار موسوی لاری به پزشکیان؛ دولت وفاق به دولت شرکت سهامی تبدیل نشود

  • کد خبر : 13448
  • 21 نوامبر 2024 - 11:56
هشدار موسوی لاری به پزشکیان؛ دولت وفاق به دولت شرکت سهامی تبدیل نشود

وزیر کشور دولت اصلاحات گفت: یکی از مواردی که نگران آن هستم، این است که دولت وفاق به دولت شرکت سهامی تبدیل شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرآنلاین، عبدالواحد موسوی لاری، وزیر کشور دولت اصلاحات با اشاره به انتخاب استانداران در دولت چهاردهم گفت: پزشکیان باید جایگاه استاندار را به خوبی در ذهن خودش ترسیم کند و کسانی را بفرستد که شایستگی این کار را داشته باشند و دنبال سهم دادن نباشند. یکی از مواردی که نگران آن هستم، این است که دولت وفاق به دولت شرکت سهامی تبدیل شود.

وی افزود: یعنی پزشکیان به قوه مقننه و نمایندگان سهمی بدهد و به قوه قضاییه و سپاه سهمی بدهد و دولت ایستاده‌ای که باید همیشه در صحنه حضور داشته باشد را به یک دولت شرکت سهامی تبدیل کند. این خطری است که آینده دولت پزشکیان را تهدید می‌کند. به همین دلیل، وزیر کشور که رابط دولت ایستاده و نشسته است، باید کاملاً به این مسئله دقت کند که استاندار یعنی نماینده عالی نظام نه سهم دادن به آقای الف و ب.

موسوی لاری تصریح کرد: مسئول اداره کشور در حوزه اجرا، رئیس جمهور است و مردم از او مطالبه می‌کنند. اگر از دستگاه‌های دیگر مطالبه کنند، مسئولیتی ندارند. حدود یکسال پیش در دولت مرحوم رئیسی، رهبری صراحتا به نمایندگان مجلس گفتند تفکیک قوا را محترم بشمارید. نمایندگان نباید در عزل و نصب دخالت کنند. وقتی نمایندگان گفته می‌شود، شامل روسای قوا هم می‌شود. به این ترتیب که رئیس قوه قضاییه و مقننه باید کار خود را انجام دهد. آقای الف و ب نباید فکر کنند که مسعود پزشکیان امربَر آن‌ها باشد که مرتب سفارش دهند و نیرو بتراشند.

پزشکیان باید تعریف خود را مشخص کند که منظور از وفاق چیست

وزیر کشور دولت اصلاحات اظهار کرد: بنابراین امیدوارم آقایان پزشکیان و مومنی و دوستانی که در تعیین استانداران دخالت دارند به این مسئله کاملا توجه کنند که نماینده عالی نظام در استان تعیین می‌کنند، نه این که سهم آقای الف و ب را می‌دهند. اگر امور این دولت به این ترتیب پیش رفت که در نصب استانداران سهم ندهد امیدوار می‌شویم که کشور روی ریل منطقی و عقلایی حرکت کند. اما اگر بر اساس سهم دادن‌ها باشد، هم دولت و هم ملت ضرر می‌بیند و هم کارها می‌ماند و پیش نمی‌رود.

موسوی لاری در پاسخ به اینکه الان که تعدادی از استانداران تعیین شده‌اند، فکر می‌کنید دولت به صورت سهامی پیش می‌رود یا این که در همان مسیر وفاق ملی پیش می‌رود، اظهار کرد: من هنوز نمی‌دانم منظور آقای پزشکیان از وفاق ملی چیست. در ابتدا اشاره کردم که ملت در انتخابات به یک گروه اکثریت و یک گروه اقلیت تقسیم شده‌اند. گروه اکثریت در مرحله اول انتخابات ۶۰ درصد به علاوه بیست درصد بود. شصت درصدی که پای صندوق‌ها نیامدند و بیست درصدی که به امید تغییر به پزشکیان رای دادند. مجموع این‌ها هشتاد درصد شدند. بیست درصد دیگر هم بودند که با تفاوت دیدگاه و سلایق به غیر از پزشکیان رای دادند و جدای از آن ۶۰ درصد بودند. پزشکیان می‌خواهد وفاق را با آن ۲۰ درصد تعریف کند یا آن ۶۰ درصد؟ اگر بخواهد با آن ۲۰ درصد باشد، شرکت سهامی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: فردا باید سهم نماینده‌ها، رئیس مجلس، رئیس قوه قضاییه، امام جمعه و سپاه را بدهد. آن بیست درصد متاسفانه بیست درصدی هستند که سه سال اخیر دولت دستشان بوده و ۸ سال در دوره احمدی نژاد دولت در اختیارشان بوده است. در دوره حسن روحانی هم مهم‌ترین دستگاه اداره کننده کشور که وزارت کشور است در اختیار اصولگرایان بوده است. در حقیقت حسن روحانی کسی را وزیر کشور گذاشت که نماینده آن ۲۰ درصد بود.

موسوی لاری در پایان یادآور شد: اگر پزشکیان وفاق را همراهی با آن ۸۰ درصد تعریف کند یک جور حرکت می‌کند. اگر هم بنابر سهم دادن به آن بیست درصد باشد یک جور دیگر رفتار می‌کند. پزشکیان باید تعریف خود را مشخص کند که منظور از وفاق چیست. من همیشه طرفدار این بوده و هستم که تنگ نظرانه برخورد نکنیم. اجازه دهیم همه کسانی که حاضرند در چارچوب نگاه آقای رئیس جمهور که از مردم رای گرفته است با رئیس جمهور همکاری کنند میدان داشته باشند. به شرطی که در این ادعا صادق باشند.

لینک کوتاه : https://avindaily.com/?p=13448

جویای نظرات شما هستیم

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین درج کامنت در آوین‌دیلی
  • کامنت‌های ارسالی شما، ابتدا توسط سردبیر آوینی ما بررسی خواهد شد.
  • اگر کامنت شما، حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.