آوین ویژه»

واردات ۱۲.۸ میلیون تن کالای اساسی فقط از یک بندر/ علت گرانی و کمبود چیست؟ امضای تفاهم‌نامه اولین کنسرسیوم سرمایه‌گذاری در بخش معدن و صنایع معدنی کشور چرا باید هنگام فرود و برخاست هواپیما، صندلی‌ها را صاف کنیم؟ موفقیت جهانی نمایش «منگی» در جشنواره تئاتر گرجستان کاخ سفید: روند مذاکرات آتش‌بس در لبنان بسیار مثبت است یک زن مشاور وزیر امور خارجه شد/ زهرا ساعی کیست؟ قوانین گاهی مانع توسعه کشور می‌شوند تمدید زمان شرکت در رویداد «حماسه هیئت‌ها» بررسی گزارش اجرای سیاست‌های کلی توسعه دریامحور در مجمع تشخیص نقش اصحاب رسانه در بازتاب دغدغه‌ها و ناترازی‌ها انکار ناپذیر است دیدار فرمانده کل ارتش با اعضای فراکسیون زنان مجلس درس‌های عملیات بازی‌دراز باید چراغ راه آینده انقلاب باشد ۷ مصدوم ناشی از تصادف پراید و پارس در جاده باغملک ششمین روز از جشنواره «همام» بقایی خطاب به ویتکاف: مکان دروازه را عوض نکنید وقتی منطق اقتصادی کار نمی‌کند / خوانشی از رفتار غیر عادی طلا و دلار در ایران از یک سالن صدای کوک تا تیپ بد دهه شصتی‌ها در کنسرت گرشا رضایی! آزار جنسی یک زن دیگر توسط پژمان جمشیدی افشا شد

6

اولین نیروگاه زمین گرمایی کشور به شبکه سراسری می‌پیوندد

  • کد خبر : 125810
  • 12 جولای 2025 - 18:22
اولین نیروگاه زمین گرمایی کشور به شبکه سراسری می‌پیوندد

مشگین شهر – فرماندار شهرستان مشگین شهر گفت: اولین نیروگاه زمین گرمایی کشور با تولید برق به پایداری شبکه سراسری کمک می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی بخشی بعدازظهر شنبه در جریان بازدید از روند تکمیل نیروگاه زمین گرمایی مشگین شهر اظهار کرد: وزارت نیرو و شرکت پیمانکار قول داده است تا پایان شهریورماه این نیروگاه که در کشور و حتی غرب آسیا بی‌نظیر است با تولید برق وارد مدار شود.

وی خاطرنشان کرد: عملیات احداث این نیروگاه بیش از دو دهه است که در ارتفاعات سبلان شروع شده ولی به دلایل مختلف تکمیل و بهره برداری از آن به تأخیر افتاده که پیش بینی می‌کنیم بالاخره طلسم تکمیل این نیروگاه ژئوترمال شکسته شود.

فرماندار مشگین شهر بیان کرد: این نیروگاه با ظرفیت تولید ۵۰ مگاوات برق در دامنه‌های کوه سبلان آماده بهره برداری شده و امیدواریم در سال‌های آینده ارتقای سطح تولید این نیروگاه و کمک به پایداری شبکه برق را با اجرای این پروژه شاهد باشیم.

بخشی ادامه داد: شرکت انرژی‌های نو بعد از توقف چندین ساله این نیروگاه را به شرکت‌های زیرمجموعه وزارت نیرو تحویل داده که انتظار می‌رود تا شهریورماه بهره برداری از این نیروگاه زمین گرمایی به سرانجام برسد.

وی سیاست دولت چهاردهم را حمایت از انرژی‌های نو و تجدیدپذیر اعلام کرد و گفت: در کنار این نیروگاه ما از سرمایه گذاران بخش خصوصی برای راه اندازی مزرعه انرژی‌های خورشیدی حمایت می‌کنیم و تعدادی از پروژه‌ها نیز در این حوزه در شهرستان شروع شده است.

فرماندار مشگین شهر افزود: پایداری شبکه برق در فصول مختلف سال جزو رویکردهای اصلی دولت است و در این راستا از همه ظرفیت‌های تولید برق خورشیدی، ژئورمال، بادی و نیروگاه‌های آبی حمایت همه جانبه انجام می‌شود.

لینک کوتاه : https://avindaily.com/?p=125810

جویای نظرات شما هستیم

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین درج کامنت در آوین‌دیلی
  • کامنت‌های ارسالی شما، ابتدا توسط سردبیر آوینی ما بررسی خواهد شد.
  • اگر کامنت شما، حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.