آوین ویژه»

هلاکت یک نظامی صهیونیست در شمال فلسطین اشغالی ثبت‌نام بدون آزمون دانشگاه پیام نور آغاز شد بیانیه حزب الله لبنان به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران طنین‌انداز شدن نوای «حیدر حیدر» در ارتفاعات بازی دراز تداوم سیاست بحران سازی؛ ترامپ یار ملت ایران نیست نمایش «باستی‌هیلز» از فردا روی صحنه می‌رود برخورد شدید دو خودروی سواری در اراک یک کشته و سه مصدوم برجای گذاشت اکران دوباره «هورلقا» در خانه هنرمندان ایران وضعیت تردد از مرز مهران طی روز چهارشنبه کریپتو زیر سایه جکسون‌هول/ بیت‌کوین ریخت! رفع مشکلات ۳۳۰ واحد تولیدی در گلستان میزان زکات فطره از سوی آیت‌الله نوری همدانی اعلام شد تحلیلگر عراقی: ایران غافلگیری‌های زیادی برای آمریکا دارد پیش بینی حساس بورس فردا ۲۵ شهریور | بازارساز به کدام سمت می رود؟ لهستان کنسولگری روسیه در گدانسک را تعطیل می کند توسعه واحدهای پرورش صنعتی مرغ تخم‌گذار در لرستان مدارس ابتدایی استان تهران در ۲ روز آینده غیرحضوری شد کمینه دمای استان قم به منفی ۶ درجه می رسد

8

الحوثی: در صورت تعرض آمریکایی‌ها به یمن، منافع آمریکا را هدف قرار می‌دهیم

  • کد خبر : 36127
  • 24 دسامبر 2024 - 22:36
الحوثی: در صورت تعرض آمریکایی‌ها به یمن، منافع آمریکا را هدف قرار می‌دهیم

عضو شورای عالی سیاسی یمن اعلام کرد که اگر آمریکایی‌ها به یمن حمله کنند، صنعا منافع آمریکا در خاورمیانه را بدون خط قرمز هدف قرار خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «محمد علی الحوثی» عضو شورای عالی سیاسی یمن اظهاراتی را درباره تهدیدات آمریکا علیه صنعا بیان کرد.

این عضو شورای عالی سیاسی یمن خطاب به مقامات عربستانی بیان کرد: آمریکایی‌ها را سر عقل بیاورید تا یمن را هدف قرار ندهند.

الحوثی خطاب به مقامات عربستانی ادامه داد: اگر آمریکایی‌ها به یمن تعرض کنند منافع آمریکا در خاورمیانه را هدف قرار خواهیم داد و هیچ خط قرمزی نیز نخواهیم داشت.

همچنین این عضو شورای عالی سیاسی یمن خطاب به آمریکایی‌ها گفت: چهارمین ناو هواپیمابر را آوردید، اما دیروز ۳ فروند آن‌ها زیر آتش یمن منطقه را ترک کرد که اگر این کار را نمی‌کردند به شکاری آسان برای نیروهای ما مبدل می‌شدند.

گفتنی است روز گذشته «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن در بیانیه‌ای از مقابله موفق ارتش این کشور با تجاوز شب گذشته ارتش آمریکا و انگلیس به یمن خبر داد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد: حمله آمریکا و انگلیس به کشورمان را با هدف قراردادن ناو هواپیمابر «یو اس اس هری اس ترومن» و چند ناوشکن وابسته به آن به شکست کشاندیم.

یحیی سریع ادامه داد: ما شب گذشته این ناو هواپیمابر و ناوشکن‌های آمریکایی انگلیسی را همزمان با آغاز حمله خصمانه به کشورمان هدف قرار دادیم. این عملیات منحصر به فرد به لطف خداوند با ۸ موشک کروز و ۱۷ پهپاد به انجام رسید. این عملیات به سرنگونی جنگنده «اف ۱۸» حین تلاش ناوشکن‌ها برای مقابله با پهپادها و موشک‌های یمنی انجامید.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن افزود: بیش‌تر جنگنده‌های متخاصم آسمان یمن را به سوی آسمان آب‌های بین‌المللی در دریای سرخ برای دفاع از ناو هواپیمابر حین حمله به آن ترک کردند. ناو هواپیمابر «یو اس اس هری اس ترومن» پس از هدف قرارگرفتن از موضع پیشین خود به سوی شمال دریای سرخ عقب‌نشینی کرد. عقب‌نشینی این ناو هواپیمابر پس از حملات چندباره نیروهای موشکی، دریایی و پهپادی یمن به آن صورت گرفت.

سریع ادامه داد: ما بر موفقیت خود در مقابله با تجاوز آمریکا و انگلیس و به شکست‌کشاندن آن به لطف خداوند تاکید می‌کنیم. همچنین بار دیگر بر آمادگی خود برای مقابله با هرگونه حماقت آمریکا، انگلیس و «اسرائیل» در برهه پیشرو تاکید می‌کنیم.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن افزود: ما به دشمن اسرائیلی و آمریکایی نسبت به تجاوز به یمن هشدار می‌دهیم و از حق کامل خود برای دفاع از کشورمان استفاده خواهیم کرد. ما بر تداوم حمایت خود از ملت فلسطین تا زمان توقف تجاوز به غزه و لغو محاصره آن تاکید می‌کنیم.

لینک کوتاه : https://avindaily.com/?p=36127

جویای نظرات شما هستیم

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین درج کامنت در آوین‌دیلی
  • کامنت‌های ارسالی شما، ابتدا توسط سردبیر آوینی ما بررسی خواهد شد.
  • اگر کامنت شما، حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.