آوین ویژه»

عبور از سد قیمت‌گذاری دستوری/ رکورد تاریخی عرضه‌های اولیه در ۱۴۰۴ تمدید کنسرت «چهارگان» از پروژه «طرز تازه» در تالار رودکی بررسی نمایشنامه «آتش‌سوزی‌ها» در خانه تمرین شمس رکورد ارزش معاملات بورس دومین بار متوالی در ۱۴۰۴ شکست بوشهر از استان‌های پیشرو در تولید ماهی و میگو است سریع‌تر از استارلینک، از راه رسید! کاهش تولید شیر و گوشت به‌علت شیوع تب برفکی آغاز عملیات احداث دومین مزرعه خورشیدی حمایتی تجمیعی در استان هرمزگان قیمت محصولات ایران خودرو امروز پنجشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۵ + جدول قیمت‌ها نکوداشت هنرمندی که هنر و اندیشه‌اش رنگ کهنگی نمی‌گیرد شوک به تیم ملی در قطر ؛ مهدی قائدی مصدوم شد  ترازوی موازنه قدرت از غرب در حال انتقال به شرق است اتفاقی مهم در بازار سرمایه / یک نماد بانکی متوقف شد آیا داروهای وارداتی بر ژنوم و تولیدمثل اثر دارند برنامه ریزی برای گسترش جلسات خانگی قرآن در مازندران رامسر در حال خروج از سیاه چاله جمعیتی است همکاری خودرویی ایران و چین دور از مکانیزم ماشه جشن حفظ کل طلاب و عمامه‌گذاری در مسجد علمیه دارالسلام برگزار شد

14

پسماندهای پزشکی شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل بی‌خطر می‌شوند

  • کد خبر : 19153
  • 30 نوامبر 2024 - 8:36
پسماندهای پزشکی شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل بی‌خطر می‌شوند

کاشان – معاون بهداشت و رئیس مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: با توجه به اثرات نامطلوب پسماندهای پزشکی این پسماندها در شهرستان های کاشان و آران و بیدگل بی خطر می شوند.

مهدی دلاوری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به لزوم ساماندهی پسماندهای پزشکی اظهار کرد: پسماندهای پزشکی تولید شده در بیمارستان‌ها، مطب‌ها و مراکز درمانی خصوصی و دولتی شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل بی‌خطر می‌شوند.

وی با اشاره به پیگیری‌های به عمل آمده از طریق بازرسان بهداشت محیط نسبت به بی‌خطرسازی پسماندهای تولیدی تمامی مراکز درمانی شهری و روستایی دو شهرستان به روش بهداشتی و مطلوب، ابراز کرد: این موفقیت حاصل همکاری ادارات محیط زیست، دادگاه عمومی و انقلاب و فرمانداری‌های شهرهای کاشان و آران و بیدگل با مجموعه دانشگاه است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان به اشاره به به اثرات نامطلوب پسماندهای پزشکی حاصل از فعالیت بیمارستان‌ها، مراکز درمانی، آزمایشگاه‌ها و درمانگاه‌ها بر سلامتی تصریح کرد: به منظور استانداردسازی این فعالیت، نظارت بر عملکرد شرکت مجری بی‌خطرسازی توسط واحد بهداشت محیط به طور مستمر انجام شده تا از اجرای صحیح آن اطمینان کامل حاصل شود.

وی پسماندها را به سه دسته تیز و برنده، عفونی و شیمیایی تقسیم بندی کرد و افزود: پسماندهای پزشکی به دلیل آغشته بودن به خون و ضایعات بدن بیماران و همچنین تیز و برنده بودن دارای پتانسیل انتقال عفونت‌ها از محیط‌های بیمارستانی و درمانی به جامعه است.

دلاوری با بیان این که این پسماندها توسط ماشین حمل مخصوص جداگانه جمع آوری و به محل‌های بی‌خطرسازی منتقل می‌شوند، خاطرنشان کرد: با استفاده از دستگاه‌های اتوکلاو مخصوص بی‌خطرسازی با فراهم‌سازی دمای ۱۲۱ درجه سانتیگراد و فشار یک اتمسفر به مدت ۱۵ دقیقه کلیه عوامل بیماری‌زای موجود در این پسماندها از بین رفته و در ترانشه‌های مخصوص جدا از سایر پسماندها در زمین دفن می‌شوند.

وی تاکید کرد: از شهروندان می‌خواهیم در صورت داشتن هرگونه شکایت در خصوص مدیریت پسماند پزشکی با سامانه ۱۹۰ تماس بگیرند.

لینک کوتاه : https://avindaily.com/?p=19153

جویای نظرات شما هستیم

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین درج کامنت در آوین‌دیلی
  • کامنت‌های ارسالی شما، ابتدا توسط سردبیر آوینی ما بررسی خواهد شد.
  • اگر کامنت شما، حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.